پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 3701 14:44 1393/04/31
از بازار سرمایه نیز برای تامین مالی استفاده کنید

از بازار سرمایه نیز برای تامین مالی استفاده کنید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
از بازار سرمایه نیز برای تامین مالی استفاده کنید

از بازار سرمایه نیز برای تامین مالی استفاده کنید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : یک کارشناس اقتصادی گفت: برنامه های اعلام شده از سوی دولت در بسته خروج از رکود عمدتاً بانک محور است درحالی که دولت باید در کنار نظام بانکی از بازار سرمایه نیز برای تامین مالی استفاده کند

حیدر مستخدمین حسینی با بیان اینکه انتشار برنامه دولت برای خروج از رکود جای تشکر دارد، به تسنیم اظهار داشت: نگاهی به بسته منتشر شده نشان می دهد که دولت در این بسته به تحلیل و تبیین وضع موجود پرداخته و برنامه مشخصی برای خروج از این وضعیت اعلام نکرده است.
وی با بیان اینکه دولت باید برنامه های اجرایی خود را برای اهداف بیان شده در بسته خروج از رکود اعلام کند، افزود: قبلاً هم در برنامه های دولت اهدافی مانند کاهش قابل توجه نرخ تورم و ایجاد آرامش در مبادلات تجاری اعلام شده بود اما باید دید که این اهداف با چه شرایطی و چگونه محقق خواهد شد.
* دولت برنامه های مشخص خود را برای خروج از رکود اعلام کند
این کارشناس اقتصادی ضمن تأکید براینکه عدم اعلام سیاست‌ها و برنامه های اجرایی دولت بعنوان خلاء جدی در بسته خروج از رکود تورمی محسوب می شود، گفت: انتظار شفاف و روشن فعالان اقتصادی و بنگاه های تولیدی از دولت این است که برنامه های عملی خود را برای خروج از رکود اعلام کند.
مستخدمین حسینی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از مواردی که در بسته خروج از رکود دولت مشاهده نمی شود موضوع هماهنگی سیاست‌های پولی، مالی و تجاری است.
وی افزود: این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که بعنوان مثال اگر دولت مصمم به افزایش و تسهیل صادرات است نباید سیاست تثبیت نرخ ارز را بعنوان یک مشوق پایدار صادراتی دنبال کند.
این کارشناس اقتصادی همچنین در ادامه به برنامه دولت برای افزایش هزینه های عمرانی به منظور خروج از رکود اشاره و تصریح کرد: افزایش بودجه عمرانی به تحریک تقاضا و افزایش نرخ تورم در کوتاه مدت منجر می شود از همین رو این سیاست با سیاست خروج غیرتورمی از رکود نمی خواند.
به گفته مستخدمین حسینی، برنامه های اعلام شده از سوی دولت در بسته خروج از رکود عمدتاً بانک محور است درحالی که دولت باید در کنار نظام بانکی از بازار سرمایه نیز برای تامین مالی استفاده کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |