پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 132479 11:41 1399/11/20
از اسکناس های نسل جدید رونمایی شد

از اسکناس های نسل جدید رونمایی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
از اسکناس های نسل جدید رونمایی شد

از اسکناس های نسل جدید رونمایی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا،‌ امیر شکری - رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک - با اشاره به رونمایی از نسل جدید اسکناس ها گفت: تمام اسکناس‌ها و ایران‌چک‌ها در قالب، اندازه و ساختارهای واحد توزیع خواهند شد و تکثر در اندازه و قالب در اسکناس‌های جدید حذف می‌شود.

وی افزود: در راستای پروژه بازآرایی اسکناس و مسکوک کشور، نسل جدید سه قطعه اسکناس شامل اسکناس‌های هزارتومانی، ۲۰۰۰ تومانی و ۵۰۰۰ تومانی نیز طراحی شده اند که از آنها رونمایی شد و فرآیند تولید انبوه و عرضه این اسکناس ها طی ماه های آتی صورت خواهد گرفت.

شکری اظهار کرد: تلاش شده در طراحی اسکناس‌های جدید از عناصر مذهبی، فرهنگی، هنری و تاریخی کشور به نحو شایسته استفاده شود. بر این اساس، در پشت اسکناس‌ ۵۰۰۰ تومانی از طرح آرامگاه حافظ شیرازی، در پشت اسکناس‌ ۲۰۰۰ تومانی از طرح مقبرةالشعرا تبریز و در پشت اسکناس‌ هزار تومانی از طرح آرامگاه شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا استفاده شده است.

طبق اعلام بانک مرکزی، وی گفت: بر اساس سند اسکناس که حدودا دو سال پیش به تصویب رسید، تمام اسکناس‌ها و ایران‌چک‌ها در قالب، اندازه و ساختارهای واحد توزیع خواهد شد و تکثر در اندازه و قالب در اسکناس‌های جدید حذف می‌شود، اما ضرایب امنیتی و عناصر به کار رفته در هر اسکناس متفاوت خواهد بود.

به گفته شکری، طراحی و عرضه اسکناس‌های جدید هزینه اضافی بر کشور تحمیل نمی‌کند، زیرا عمر مفید اسکناس در کشور ما پنج سال است و چاپ و توزیع اسکناس همواره و طبق روال توسط بانک مرکزی انجام شده است. این مقام مسئول یادآور شد: همراستایی با لایحه حذف چهار صفر از پول ملی و ایجاد آمادگی برای آن از دیگر مزایای این اسکناس ها به شمار می رود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |