جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 170207 12:26 1400/11/03
ارسال طرح «ساماندهی صنعت خودرو» به مجمع تشخیص مصلحت

ارسال طرح «ساماندهی صنعت خودرو» به مجمع تشخیص مصلحت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ارسال طرح «ساماندهی صنعت خودرو» به مجمع تشخیص مصلحت

ارسال طرح «ساماندهی صنعت خودرو» به مجمع تشخیص مصلحت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۳ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح ساماندهی صنعت خودرو برای رفع ایرادات شورای نگهبان در دستور کار قرار گرفت.

نمایندگان مجلس در جلسه امروز بر مصوبه قبلی خود درباره ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو پیرامون واردات خودرو اصرار کردند و این موضوع برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

در ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو آمده است: هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه نسبت به واردات خودرو برای تنظیم بازار اقدام نماید.

تبصره ۱- با هدف تنظیم بازار و رعایت الگوی مصرف، شاخص های کیفیت و میزان مصرف سوخت خودروهای وارداتی و نیز سقف تعداد مجاز واردات آنها ( متناسب با کسری تولید داخل نسبت به تقاضای موثر) به صورت سالانه، توسط وزارت صنعت معدن و تجارت تعیین و به تصویب هیئت وزیران می رسد.

تبصره ۲- وزارت صنعت معدن و تجارت مکلف است با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستورالعمل نظارت بر صادرات موضوع این ماده را جهت جلوگیری از واردات مجدد آن، تدوین و اعمال نماید و گزارش آن را هر سه ماه یک بار به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارایه نماید.

تبصره ۳- وزارت صنعت معدن و تجارت مکلف است سیاست های تشویقی در چارچوب قوانین برای اولویت دهی و حمایت از واردکنندگان خودرو را که به انتقال فناوری و سرمایه گذاری در تولید خودرو اقدام می‌کنند، تدوین و اعمال نماید.

تبصره ۴- دستور العمل مربوط به خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی با لحاظ پرهیز از انحصار در نمایندگی فروش توسط وزارت صنعت معدن و تجارت تعیین می‌شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |