پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 170534 11:38 1400/11/05
ارز مجازی در یک روز 130 میلیارد دلار سقوط کرد

ارز مجازی در یک روز 130 میلیارد دلار سقوط کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ارز مجازی در یک روز 130 میلیارد دلار سقوط کرد

ارز مجازی در یک روز 130 میلیارد دلار سقوط کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به‌گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، بیت کوین، ارز مجازی شماره یک دنیا در روز دوشنبه 5 درصد از ارزش خود را از دست داد و تا حدود 33 هزار دلار سقوط کرد. اتریوم، دومین ارز مجازی محبوب دنیا هم با 9.3 درصد کاهش طی یک روز، به 20209 دلار رسید.
  • ارزش این دو ارز مجازی در روز دوشنبه به پایین‌ترین رقم از ماه ژوئیه رسید و هر کدام بیش‌از 50 درصد از ارزش خود را نسبت‌به اوج قیمت خود از دست دادند.
  • این کاهش قیمت حدود 130 میلیارد دلار از ارزش کل بازار ارزهای مجازی را کم کرد و به بازار سهام هم راه یافت. بازار سهام بدترین عملکرد خود را از مارس 2020 نشان داد.

افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی مربوط به درگیری بین روسیه و اوکراین و همچنین سخت‌تر شدن سیاست‌های مالی توسط فدرال‌رزرو آمریکا، باعث شده سرمایه‌های مخاطره‌آمیزتر مثل سهام بخش فناوری و ارزهای دیجیتال کاهش قابل‌توجهی داشته باشند.
به‌علاوه، سرمایه‌گذاران در حال بررسی تاثیر اقدامات نظارتی بیشتر درمورد بازار ارزهای مجازی در سراسر دنیا هستند. بانک مرکزی روسیه هفته گذشته ممنوعیت استفاده و استخراج ارزهای دیجیتال را اعلام کرد. مقامات چین در سال گذشته استخراج ارزهای مجازی در «سیچوان ولی» را ممنوع کرده و بازار را با مشکل مواجه کردند.
تحلیلگران عقیده دارند با توجه به عکس‌العمل شدیدتر بیت کوین و ارزهای مجازی به شرایط حاضر به‌خاطر ماهیت آن‌ها، احتمالاً شاهد قیمت 30 هزار تا 32 هزار دلاری برای بیت کوین خواهیم بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |