جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 124559 15:47 1399/09/24
ارزش پوند 1.2 درصد بالا رفت

ارزش پوند 1.2 درصد بالا رفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ارزش پوند 1.2 درصد بالا رفت

ارزش پوند 1.2 درصد بالا رفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، پس از اینکه انگلیس و اتحادیه اروپا اعلام کردند به مذاکرات خود در مورد قرارداد تجاری ادامه می‌دهند، امیدها برای رسیدن به یک قرارداد دیرهنگام تقویت شد و ارزش پوند بالا رفت.

ارزش پوند در روز یکشنبه به دنبال توافق بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و رئیس کمیسیون اروپا در مورد ادامه مذاکره درباره قرارداد پس از برگزیت، 1.2 درصد بالا رفت و به 1.3384 دلار رسید. این دو نفر قبلا اعلام کرده بودند مذاکره‌کنندگان تا روز یکشنبه برای رسیدن به قرارداد فرصت دارند.

کمتر از سه هفته تا 31 دسامبر یعنی تاریخ پایان دوره انتقال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باقیمانده و بسیاری از سرمایه‌گذاران امیدوار بودند تا روز یکشنبه پیشرفتی در مذاکرات برگزیت حاصل شود یا مشخصا اعلام شود که انگلیس بدون هیچ قراردادی از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. در غیر این صورت باید خود را برای بی ثباتی‌های بیشتر در شرایط سخت تجارت وکمبود نقدینگی آماده می‌کردند.

امید به نهایی شدن قرارداد برگزیت باعث شد ارزش دلار استرالیا و نیوزیلند افزایش یابد. یورو 1.1 درصد ارزش خود را در برابر پوند از دست داد. اگر یک قرارداد تجاری تا پایان سال جاری میلادی بسته نشود، دهه‌‌ها انتقال آزادانه و رایگان کالاها، خدمات، افراد و سرمایه‌ها به پایان می‌رسد. شرکت های انگلیسی مجبورند طبق قوانین سازمان تجارت جهانی در 1995 با اتحادیه اروپا تجارت کنند. این بدان معناست که واردات و صادرات به اتحادیه اروپا مشمول عوارض تعیین شده توسط سازمان تجارت جهانی خواهد شد و لزوماً مالیات بر کالاها اعمال می‌شود. این سناریو احتمالاً بانک مرکزی انگلیس را مجبور می‌کند برای اولین بار نرخ بهره خود را تا زیر صفر پایین بیاورد. اقتصاددان‌ها تخمین می‌زنند اقتصاد انگلیس 1.5 درصد از تولید خود را از دست بدهد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |