پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 130922 15:12 1399/11/08
معاملات بورس امسال 4 برابر رشد کرد

معاملات بورس امسال 4 برابر رشد کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
معاملات بورس امسال 4 برابر رشد کرد

معاملات بورس امسال 4 برابر رشد کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا،‌ حسن قالیباف‌اصل در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: من از آقای دژپسند بخاطر حمایت‌شان و موافقت با استعفای بنده تشکر می‌کنم. ورود من به بورس همزمان با آزادسازی سهام عدالت و صندوق‌های ای‌تی‌آف و ورود پرحجم بازار سرمایه بود و فضای بازار را تغییر داده بود. بواسطه رشد نقدینگی سال گذشته و این به سمت بازار سرمایه ورود کرد، بطوریکه تا مرداد ماه ۱۲۰ هزار میلیارد تومان وارد بازار شد که بی‌سابقه بود.

وی ادامه داد: صحنه بازار سرمایه بسیار متفاوت بود. ابتدای سال ارزش بازار ۲۶۰۰ هزار میلیارد تومان بود که حالا ۱۵۲ درصد بیشتر شده است. شاخص کل ۱۲۴ درصد رشد داشته است. قالیباف گفت: تعداد کدهای بورسی با ۵۷ میلیون است که این تعداد در منطقه بی‌نظیر است. ارزش معاملات سال گذشته هزار هزار میلیارد تومان بود که امسال به ۴ هزار هزار میلیارد تومان یعنی ۴ برابر شده است.

رئیس پیشین بورس و اوراق بهادار در مورد توسعه نهادی در بازار سرمایه اظهار داشت: یکی از اقدامات ما تقویت صندوق توسعه بازار و صندوق تثبیت بازار بود که وظیفه بازارگردانی را دارند، بازارگردانی سال ۸۸ تصویب شد ولی شرکت‌ها استقبال نکرده بودند اما با تصویب شورای عالی بورس تمام ناشران بازارگردان شدند.

وی ادامه داد: پیشتر تعداد سبدگردان‌ها ۱۹ تعداد بود که امسال با افزایش ۴۰ صندوق بر آنها افزوده شده تا به ۵۹ صندق برسد. همچنین سقف صندوق‌ها ۱۰ هزار تومان بود که به ۵۰ هزار میلیارد تومان رسید و ارزش این صندوق‌ها از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به ۴۱۲ هزار میلیارد تومان رسید. وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم سال گذشته انتشار اوراق شرکتی بود بطوری که امسال از بیش از ۷ هزار میلیارد تومان به ۲۴ هزار میلیارد تومان رسیده است. همچنین تامین مالی سال گذشته ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بود که امسال تا امروز به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده یعنی افزایش ۵۰ درصدی دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |