سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 196474 12:42 1401/07/02
ارزش ریالی پرونده های قاچاق طی 5 ماه چقدر شد؟

ارزش ریالی پرونده های قاچاق طی 5 ماه چقدر شد؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ارزش ریالی پرونده های قاچاق طی 5 ماه چقدر شد؟

ارزش ریالی پرونده های قاچاق طی 5 ماه چقدر شد؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، حمیدرضا دهقانی نیا در یک گفت و گوی رادیویی اظهار کرد: در حال حاضر پوشاک، لوازم و قطعات یدکی، لوازم‌خانگی، کفش، برخی مواد غذایی، ملزومات صنایع زراعی، دخانیات، لوازم‌تحریر، لوازم صوتی تصویری و منسوجات خانگی شناسه کالا گرفتند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: به‌عنوان نمونه برای ردیف پوشاک ۳۱۲ هزار و ۸۳۳ مورد شناسه پوشاک ثبت شده و در گروه کالایی لوازم و قطعات یدکی نیز حدود ۱۸۲ هزار و ۹۴۲ مورد شناسه کالا ثبت شده است.

وی عنوان کرد: طبق آخرین آمار سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی، ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق طی پنج‌ماهه اول امسال ۴ هزار و ۹۶۳ میلیارد و ۳۱۹ میلیون و ۹۴۱ هزار ریال (معادل ۵۰۰ میلیارد تومان) است.

دهقانی نیا متذکر شد: اینکه برخورد با قاچاق کالا دیده نمی‌شود و یا فقط در تهران و اصفهان دیده می‌شود دلیل بر عدم برخورد نیست و لذا از خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها تقاضا داریم که با تقوای رسانه‌ای و انصاف به این قضایا ورود کنند.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود چرا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کم‌کاری دستگاه‌ها را در این خصوص به شکل صریح اعلام نمی‌کند، این‌طور توضیح داد: اگر عدد ۵۰۰ میلیارد تومان طی پنج‌ماهه اول سال ۱۴۰۱ از باب ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق مدنظر باشد ما نمی‌توانیم دستگاهی را به کم‌کاری و یا بیکاری در این حوزه متهم کنیم؛ اما درعین‌حال انتظار ستاد خیلی بالاتر از اینهاست.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه ابزار تشخیص قاچاق در اختیار دستگاه‌های کاشف و ضابط قرار گرفته است، اظهار کرد: علاوه بر این، ابزاری در اختیار مردم هم قرار گرفته تا اصالت کالا را تشخیص دهند. مردم می‌توانند با ارسال شناسه و کد رهگیری کالا به ستاره ۷۷۷۷ مربع پاسخ را دریافت و یا از سامانه جامع تجارت استفاده کنند؛ همچنین در حوزه داروهای وارداتی نیز می‌توانند با برنامه «تی تک» نسبت به تشخیص اصالت دارو اقدام کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |