پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 122602 08:48 1399/09/12
ارزش دلار در بازارهای جهانی سقوط کرد

ارزش دلار در بازارهای جهانی سقوط کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ارزش دلار در بازارهای جهانی سقوط کرد

ارزش دلار در بازارهای جهانی سقوط کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، ارزش دلار در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی تا دو سال و نیم گذشته رسید چون تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌های مخاطره آمیز به خاطر دورنمای محرک‌های مالی بیشتر و انتظار بهبود اقتصاد جهان افزایش یافته است.

خبر لایحه پیشنهادی کرونا و از سرگیری مذاکرات بین استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا و نانسی پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان این کشور در مورد بسته محرک اقتصادی باعث سقوط بیشتر دلار شده است. این دو نفر از قبل از انتخابات سوم نوامبر آمریکا با هم گفتگو نکرده بودند.

این لایحه پیشنهادی 980 میلیارد دلار است و هزینه اقدامات کمکی تا 31 مارس را تامین می‌کند. این اقدامات شامل 228 میلیارد دلار حمایت از هتل‌ها، رستوران‌ها و سایر کسب و کارهای کوچک می‌شود. ارزش ارزهایی مثل یورو، پوند و دلار استرالیا، نیوزیلند و کانادا که در زمان افزایش تمایل به سرمایه‌های مخاطره‌آمیز بیشتر معامله می‌شوند، بالاتر رفته است.

یورو و دلار نیوزیلند هردو به بالاترین رقم طی دو سال و نیم گذشته رسیده‌اند. بیت کوین هم رکورد زد و به 18934 دلار رسید. شاخص دلار در میانه معاملات روز سه شنبه 0.6 درصد کاهش یافت و به 91.261 رسید که پایین‌ترین رقم از اواخر آوریل 2018 بود.

ارزش یورو در برابر دلار با یک افزایش 0.9 درصدی به بالاترین رقم طی دو سال و نیم گذشته یعنی 1.20 دلار رسید. ارزش پوند انگلیس در برابر دلار به بالاترین رقم طی سه ماه گذشته رسید. این اتفاق پس از آن افتاد که اعلام شد مذاکرات در مورد قرارداد تجاری برگزیت وارد مرحله نهایی شده است.

پوند انگلیس آخرین بار با 0.6 درصد افزایش 1.3402 دلار معامله شد. ارزش دلار نیوزیلند به بالاترین رقم از ژوئن 2018 رسید و آخرین بار با 0.7 درصد افزایش 0.7055 دلار آمریکا معامله شده است. دلار کانادا هم در برابر دلار آمریکا افزایش قیمت داشته است. اقتصاد کانادا 40.5 درصد در سه ماهه سوم نسبت به سال قبل رشد کرده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |