پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 196129 19:16 1401/06/29
ارزآوری نوین در دوران تحریم‌ها

ارزآوری نوین در دوران تحریم‌ها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ارزآوری نوین در دوران تحریم‌ها

ارزآوری نوین در دوران تحریم‌ها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

با راه‌اندازی درگاه پرداخت SILKGATEWAY بر بستر بلاکچین          

در حال حاضر بسیاری از مردم و نه فقط افراد متخصص بلکه مردم عادی هم قسمتی یا شاید کل سرمایه خود را در بازار رمزارز ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و با توجه به نوسانات این بازارها توقع دارند که دارا‌یی‌های خود را به گردش درآورند و به دنبال عرضه کنندگان و فروشگاه‌های آنلاینی هستند که از زیر ساخت پذیرش رمز ارز استفاده کنند. در همین زمینه، در سال ۲۰۲۰ استارتاپی به نام نت کوین کپیتال  NETCOINCAPITAL یا به اختصار NCC با هدف ایجاد تغییر در ساختارهای تکنولوژیکی و مالی کار خود را در حوزه فین تک آغاز کرده است.

مجتبی‌شاطرآقایی‌زاده، از مؤسسان و ایده پردازان نت کوین کپیتال اظهار داشت: با توجه به سرعت بالا و امنیت پرداخت‌ها در شبکه بلاکچین در معاملات آنلاین، درخواست سفارشات با استفاده از رمز ارزها دور از ذهن نیست و امروزه شبکه های مختلف بلاکچین قادرند تا مبادله وجه را در ۲۰ ثانیه تایید کنند و این موضوع بدان معناست که شما می توانید یک معامله را از طریق درگاه پرداخت رمزارزها در کمتر از ۱ دقیقه به پایان برسانید.

وی تصریح کرد: با وجود اهمیت بسزایی که پول نقد در معاملات محلی و جهانی دارد اما زیرساخت‌های امن و بسیار سریعی همچون بلاک چین که اساس کار رمزارزها یا همان کریپتوکارنسی بر آن بنا نهاده شده است، نوید دنیایی با شیوه های معاملاتی جدید و متفاوتی را می دهد.

شاطرآقایی‌زاده عنوان کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته، به طور کلی مشتریان به چند روش محدود به پرداخت های آنلاین دسترسی دارند و بنابراین با استفاده از درگاه پرداخت ارزهای رمزنگاری شده می توانید انتخاب‌های بیشتری را پیش روی مشتریان خود قرار دهید و به طبع دامنه وسیع تری از مشتریان را به خرید از کسب و کار خود تشویق نمایید.

وی با اشاره به اینکه بازار رمز ارز‌ها به خوبی در میان سرمایه‌گذاران جای گرفته است گفت: استرالیا، ژاپن، کره جنوبی ،هند ، امارات متحده عربی و سنگاپور شاهد پیشرفت‌های شگرفی در این زمینه بودند و سهم بالایی از این صنعت را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در ادامه توضیح داد: یکی از مهم‌ترین تغییرات در سیاست‌های پولی فعلی، ظهوررمز ارزهاست، یادمان نرفته که بیت کوین اولین رمز ارز بود که بسیار مورد اقبال جامعه اقتصادی قرار گرفت و از آن زمان به بعد طیف گسترده ای از انواع رمز ارزها توسط توسعه دهندگان طراحی و ارائه شده‌اند و این صنعت، پیرامون سرمایه گذاری، پرداخت‌ها و پردازش بلاکچین به سرعت و به طور مداوم در حال تغییر است و کسب‌وکارهایی که رمزارز را می‌پذیرند می‌توانند از این تغییر مداوم بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه پذیرش رمزارزها اخیراً بسیار گسترده شده و افراد برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی مالی و پرداخت بدهی‌ها از کریپتو حمایت می‌کنند، عنوان کرد: فروشندگان آنلاین و بازرگانانی که کار با خدمات تخصصی را انتخاب می کنند نیز شروع به پذیرش طیف وسیعی از رمز ارز برای محصولات خود کرده‌اند، که استفاده از این خدمات با راه اندازی درگاه پرداخت رمزارزها امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه درک سازوکار درگاه پرداخت کریپتو برای کسانی که با درگاه‌های پرداخت سنتی آشنا هستند دشوار نیست، گفت: درگاه‌های پرداخت کریپتو از فناوری بلاکچین پشتیبانی می‌کنند و آنها کارت های اعتباری را با یک کیف پول دیجیتال جایگزین می نمایند که بازرگانان را ملزم می کند تا یک کیف پول بسازند سپس پرداخت های خود را توسط رمز ارز ها انجام دهند ؛ بنابراین، تراکنش ها در یک شبکه همتا به همتای غیرمتمرکز رخ می‌دهد که در آن گره ها یا به اصطلاح "nodes"، تراکنش ها را مبادله و اعتبارسنجی می کنند سپس آنها را به به پایانه های صادر کننده باز می گردانند .

وی عنوان کرد: از سال ٢٠٠٨ که اولین برنامه های توسعه ای سیستم یعنی بیت‌کوین شکل گرفت، پنج سال طول کشید تا مفهوم بلاکچین وارد سیستم‌های مالی و حقوقی کشورها شود همچنین امروزه نوآوری‌ها از جنبه‌های کلیدی صنایع هستند که این جنبه موجب رقابت‌ بین جوامع شده که این نوآوری‌ها نیازمند بسترهای مناسب است، بستری که امروزه به اقتصاد دیجیتال معروف شده است که مفاهیم اولیه اقتصاد را متحول می‌کند.

شاطرآقایی‌زاده با اشاره به اینکه گذار اقتصاد دیجیتال، کشورها را قادر می‌سازد تا صنعت را بهبود بخشند و با صرفه‌جویی در زمان شرایط خود راه به بهره‌وری بهتری برسانند خاطرنشان‌کرد: مصرف‌کنندگان از طریق دسترسی به خدمات بهتر و هزینه کمتر، از شرایط بهتری بهره‌مند شده و به همین دلیل اقتصاد دیجیتال امر مهمی در کشورها محسوب می‌شود.

ایده‌پرداز نت‌کوین‌کپیتال اظهار داشت: در همین زمینه نت‌کوین‌کپیتال در جهت برآورده کردن نیازهای مالی در راستای رسیدن به اهداف و چشم انداز بلند مدت‌خود (White Paper) ، هم‌زمان با رشد فضای رمز ارزها و شبکه بلاکچین، در ۵ آگوست ۲۰۲۱ اقدام به توزیع سهام خود درمارکت جهانی، به صورت توکن، در بستر شبکه بلاکچین کرده است .

وی تصریح کرد: یکی از اهداف این استارتاپ، راه اندازی درگاه پرداخت SILKGATEWAY بر بستر بلاکچین است که با استفاده از آن، دریافت انواع رمز ارزها برای تمامی کسب و کارها به عنوان یک روش پرداخت میسر می گردد و نت‌کوین‌کپیتال با توجه به نیاز فروشندگان کالا و خدمات، رشد روز افزون و ارتباط آنها با بازار دیگر کشورها، اقدام به تحقیق و توسعه این درگاه کرده است.

وی بیان داشت: می توان یکی از مهمترین مزیت این درگاه را، ارتباط و دریافت تراکنش‌های مالی فروشگاه‌های آنلاین داخلی، با مشتریان خارج از کشور دانست چرا که این ایده با توجه به وجود تحریم‌ها و عدم اتصال شبکه بانکی کشور به شبکه بین المللی ، ایجاد شد و با جذب سرمایه و توسعه تیم‌های تحقیقاتی و اجرایی، وارد مرحله تست و پیاده سازی گردیده است.

شاطرآقایی‌زاده با بیان اینکه نام این پروژه از جاده ابریشم گرفته شده است که در دوران باستان مهم ترین کانال تجاری شرق به غرب بوده است عنوان کرد: پروژه SILKGATEWAY نیز امکانی را فراهم آورده تا کسب و کارها بتوانند بدون محدودیت، ارتباط تجاری داشته باشند و این پروژه با توجه به اینکه برپایه شبکه بلاکچین (ساختار غیرمتمرکز) ایجاد شده است، قابل نظارت از طرف نهادها و کشورهای وضع کننده تحریم،‌ نیست .

وی خاطرنشان کرد: از دیگر بخش‌ها و اقدامات استارتاپ نت کوین کپیتال انجام تحقیق و توسعه برای راه اندازی فروشگاه آنلاینی با درگاه پرداخت SILKGATEWAYاست که کاربران بتوانند در بستر اینترنت، با پرداخت رمز ارزها خدمات و محصولات مورد نظر خود را دریافت کنند.

شاطرآقایی‌زاده در پایان اظهار داشت: SILKGATEWAY گام اول نت کوین کپیتال برای دستیابی به اهداف بلند مدت این استارتاپ، برای توسعه کسب و کارها است که امیدوارم در جای دیگر و با قاطعیت بیشتری نسبت به پروژه ها، توضیحات کامل تری ارائه دهم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |