شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 14362 13:30 1394/05/03
ارتباط مستقیم با شرکای خارجی

ارتباط مستقیم با شرکای خارجی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ارتباط مستقیم با شرکای خارجی

ارتباط مستقیم با شرکای خارجی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

تشریح دستاوردهای توافق برای بخش صنعت

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید براینکه در دوران پس از تحریم نباید هیجان زده عمل کنیم، گفت: ارتباط مستقیم و موثر با شرکای استراتژی در کشورهای اروپایی و غربی از جمله تاثیرات برنامه جامع اقدام مشترک و دستاوردهای مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در بخش صنعت است.

علی محمد گودرزی در گفت وگو با ایرنا، با بیان آنکه این برنامه ظرفیت های زیادی را در بخش صنعت و تولید آزاد خواهد کرد، افزود: آثار بعدی که این بیانیه برای بخش اقتصادی بویژه صنعت بدنبال دارد استفاده از ظرفیت های داخل کشور است چرا که مدت زیادی این ظرفیت ها در رکود بسر برده اند که پس از تحریم می توان این پتانسیل ها را مجددا به مدار تولید بازگرداند.

وی برقراری ارتباط نظام بانکی کشور با دنیا و تسهیل حمل و نقل بین المللی کشور را از دیگر تاثیرات بیانیه جمع بندی دانست و گفت: ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مدتها بود که تحت تحریم قرار داشت که این موضوع انتقال منابع نفتی کشور را با مشکل مواجه می ساخت و هزینه صادرات را تحت تاثیر قرار می داد که پس از این باید انتظار داشت این مشکلات مرتفع و حل شود.

گودرزی با بیان اینکه تعامل عقلانی با جهان، حق مسلم ملت در خلق ارزش افزوده به شمار می آید، اظهار داشت: در دوران پساتحریم ضمن استقبال از سرمایه گذاری خارجی در کشور باید به طور جدی به ظرفیت های داخلی نیز توجه داشته باشیم.

به گفته وی، نباید در دوران پساتحریم به صرف ارتباط با جهان احساس تنبلی و تنها به توانمندی آنها اتکا کنیم، ضمن توجه جدی به توانمندی های داخلی باید عقلانی با این توافق برخورد کنیم.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رشد صادرات غیرنفتی، ارتقای کیفیت کالاهای تولید داخل، کاهش قیمت تمام شده تولید، انتقال تکنولوژی و دانش فنی به داخل، رشد و رونق انتقال مالی در سایه توسعه روابط و سرمایه گذاری مستقیم خارجی در زیرساخت ها از عمده تاثیرات توافق و بیانیه جمع بندی مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 است.

گودرزی با بیان اینکه رویکرد مثبت و اعتمادسازی از جمله استراتژی جدی دولت یازدهم است، گفت: تنش زدایی و خلق اعتمادسازی در فضای بین المللی از جمله دستاوردهای جدی مذاکرات به شمار می آید که باید از آن به عنوان خلق فرصت برای رشد و رونق اقتصاد و صنعت کشور بهره گرفت.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |