سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 150555 11:54 1400/05/20
ادعای توقف صادرات برق ایران به عراق

ادعای توقف صادرات برق ایران به عراق

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ادعای توقف صادرات برق ایران به عراق

ادعای توقف صادرات برق ایران به عراق

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، عادل کریم، وزیر برق عراق اعلام کرد کاهش تولید برق آبی در ایران در بحبوحه کمبود آب باعث شده تهران صادرات برق به عراق را متوقف کند، در حالی که عراق وابسته به عرضه برق و گاز از سوی ایران است.

نیروگاه های اصلی برق عراق وابسته به گاز طبیعی ایران هستند. عراق از ایران برق هم وارد می‌کند چون تولید برق عراق در بحبوحه نابودی زیرساخت‌ها و دمای بالای هوا در فصل تابستان، برای تامین نیاز داخلی آن کافی نیست.

 با وجود وضع تحریم های آمریکا علیه صادرات انرژی از سوی ایران در 2018، عراق برای واردات گاز طبیعی و برق از ایران معافیت دریافت کرده است.

دولت ایران در اوایل سال جاری میلادی استفاده از کولرهای گازی را در در اداره های دولتی تهران ممنوع کرد تا بتواند برق کافی به خانه ها و بیمارستان ها برساند. به دنبال کاهش تولید برق آبی در ایران به خاطر کمبود بارندگی ،اولویت دولت تامین برق برای مناطق مسکونی و بیمارستان هاست.

ماجد مهدی، وزیر سابق برق عراق، در ماه ژوئن پس از کاهش صادرات برق ایران به عراق و بالاگرفتن اعتراض‌ها و ترس از بی ثباتی در عراق به خاطر قطعی برق، استعفا داد.

 وزیر برق فعلی در پایان جولای اعلام کرد:«یک ماه است هیچ انرژی از ایران دریافت نکرده ایم. عراق بدون گاز ایران با فاجعه مواجه می‌شود».

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق قبلا اعلام کرده بود هیچ راه حل سریعی برای برطرف کردن مشکل کمبود برق در این کشور وجود ندارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |