پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 4615 14:16 1393/05/26
اختلاف کارشناسان در خصوص روند قیمت طلا

اختلاف کارشناسان در خصوص روند قیمت طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اختلاف کارشناسان در خصوص روند قیمت طلا

اختلاف کارشناسان در خصوص روند قیمت طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : تازه ترین تحلیل کیتکو نیوز نشان می دهد تنش های ژئوپلیتیک و اخبار مربوط به سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا طی روزهای آینده مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده خواهد بود. اما علت نوسان محدود بهای طلا چیست؟

به گزارش پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، قیمت طلا هفته گذشته را با رسیدن به سطح ۱۳۰۶ دلاری را به پایان رسانده است تا افت ۰٫۳۷ درصدی را در هفته ای که گذشت تجربه کند.
قیمت نقره نیز به ۱۹٫۹۴ دلار در هر اونس رسید تا با کاهش ۲٫۰۸ درصدی روبرو شده باشد.
بر اساس این گزارش نظرسنجی جدید کیتکو نیز نشان داد که کارشناسان اقتصادی در خصوص روند تحولات قیمت طلا در روزهای آینده اختلاف دارند. ولی آنچه که مسلم است این است که قیمت طلا در روزهای گذشته بالاتر از ۱۳۰۰ دلار در هر اونس تثبیت شده است و به نظر می رسد در کوتاه مدت بین ۱۲۸۰ تا ۱۳۲۰ دلار در نوسان خواهد بود.
به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی اخبار مربوط به تحولات سیاسی جهان به خصوص اوضاع اوکراین، نوار غزه و عراق تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا خواهد داشت. اخبار منتشر شده حاکی از کاهش تنش ها در نوار غزه و عراق است.
گزارش سایت طلا حاکیست؛ برخی کارشناسان بر این باورند که علاوه بر تحولات سیاسی جهان انتشار آمارهای مربوط به وضعیت اقتصادی آمریکا و تاثیر آن بر سیاست های پولی فدرال رزرو نیز تاثیر زیادی بر روند تحولات قیمت طلا خواهد داشت.
روبین بیهار تحلیلگر ارشد سوسایت جنرال تاکید کرد: قیمت طلا تحت تاثیر افزایش تقاضای فیزیکی ناشی از تشدید تنش های سیاسی بین المللی با رشد نسبی روبرو شده ولی مشکل اصلی این است که طلا نتوانسته سطح مقاومتی ۱۳۲۰ دلاری را بشکند. در واقع مشکل اصلی این است که طلا نمی تواند با افزایش قیمت بیشتری روبرو شود.
وی افزود: علت دیگری که قیمت طلا در محدوده کنونی باقی مانده این است که سرمایه گذاران تمایل چندانی برای خرید آن ندارند و ترجیح می دهند در بازار سهام سرمایه گذاری کنند.
به گزارش طلا ، گزارش شورای جهانی طلا در خصوص کاهش تقاضای طلا در سه ماه دوم امسال نیز تاثیر زیادی بر فشار موجود بر قیمت این فلز زرد داشته است.
جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز قرار است ۲۱ اوت یعنی پنج شنبه هفته جاری سخنرانی کند و برخی از مقام های ارشد فدرال رزرو نیز طی روزهای آینده سخنرانی خواهند داشت.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |