جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 195003 11:47 1401/06/20
اختصاص 11 هزار میلیاردتومان به اشتغال روستاییان

اختصاص 11 هزار میلیاردتومان به اشتغال روستاییان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اختصاص 11 هزار میلیاردتومان به اشتغال روستاییان

اختصاص 11 هزار میلیاردتومان به اشتغال روستاییان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، امیر حسین مدنی در کارگروه ملی اجرای قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری اظهار داشت: بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان منابع از محل بازپرداخت تسهیلات و باقیمانده تعهدات بانک‌ها و صندوق توسعه ملی به موضوع اشتغال روستاییان و عشایر کشور قرار است تخصیص یابد. 

وی افزود: با اذن رهبر معظم انقلاب نیز ۱.۵ میلیارد دلار در سال ۹۷ ذیل قانون اشتغال پایدار روستایی اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی داده شد که در مجموع با سهم آورده بانکهای عامل بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان به روستاییان اختصاص یافت. 

مدنی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان از منابع مورد نظر به روستاییان اختصاص یافته است، تصریح کرد: هم اکنون بیش از پنج هزار میلیارد تومان از محل بازپرداخت، تسهیلات داده شده و چهار هزار میلیارد تومان از محل اصل منابع در اختیار بانک‌های عامل قرار دارد که مقرر شد هرچه سریع‌تر از طریق سامانه کارا در اختیار روستاییان قرار گیرد. 

وی افزود: بیش از ۵۳ میلیون دلار از مبلغ اذن گرفته شده از رهبر معظم انقلاب هنوز توسط صندوق توسعه ملی اختصاص نیافته که در کارگروه ملی اجرای قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری مقرر شد این مبلغ هرچه سریع‌تر اختصاص یابد که با احتساب سهم بانک‌ها پیش بینی می‌شود بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان از این محل برای اشتغال روستاییان در نظر گرفته شود.

دبیر شورای عالی جهاد سازندگی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود با اختصاص این ۱۱ هزار میلیارد تومان در مدت یک سال، بیش از ۱۱ هزار طرح با حدود ۵۵ هزار شغل مستقیم در روستاهای کشور ایجاد شود. 

مدنی تاکید کرد: طبق دستور معاون اول رییس جمهور اولویت اختصاص منابع در دوره جدید اتمام طرح‌های نیمه تمام، احیای واحدهای راکد و نیمه تعطیل و طرح‌های دانش بنیان خواهد بود.

بیرانوند، معاون اشتغال وزارت تعاون نیز در این نشست گزارشی از نحوه اجرای طرح در مدت ۴ سال گذشته ارایه کرد و گفت : هم اکنون تفاهم نامه با بانک‌های عامل جهت اختصاص بازپرداخت تسهیلات به امضا رسیده است و لازم است بانک‌ها با تسهیل شرایط، فرایند اعطای وام و ضمانت‌های لازم را تسهیل کنند. 

نماینده سازمان و بودجه کشور هم با اشاره به نظارت‌های این سازمان بر اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی گفت: برآوردهای ما نشان می دهد بیش از ۷۰ درصد منابع به درستی و بدون انحراف در موضوع اشتغال روستاییان و عشایر کشور هزینه و سرمایه گذاری شده است.

براساس این گزارش مدیران عامل بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در این جلسه گزارشی از عملکرد بانکهای تحت مدیریت خود ارائه کردند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |