جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 166003 08:41 1400/09/28
اختصاص "دامدار کارت" برای تامین هزینه‌های دامداران روستایی و عشایر

اختصاص "دامدار کارت" برای تامین هزینه‌های دامداران روستایی و عشایر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اختصاص "دامدار کارت" برای تامین هزینه‌های دامداران روستایی و عشایر

اختصاص "دامدار کارت" برای تامین هزینه‌های دامداران روستایی و عشایر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد، سیدجواد سادتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در آیین رونمایی از "دامدار کارت" اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های دامداران برای تامین علوفه تامین نقدینگی آن بود و یکی از راه‌ها این بود که شرکت پشتیبانی امور دام برای تامین علوفه به صورت امانی اقدام به تامین نهاده دامی و علوفه می‌کرد اما برخی دامداران علاقه‌مند بودند که از طریق نقدینگی علوفه تهیه کنند که برای این منظور "دامدار کارت" را تعبیه کردیم.

وی افزود: مبلغ در نظر گرفته شده برای هر دام سبک ۳۰۰ هزار تومان و برای هر دام سنگین ۷۰۰ هزار تومان است.

ساداتی نژاد ابراز امیدواری کرد: بتوانیم این تسهیلات را افزایش دهیم و بخشی از هزینه‌های دامداران به خصوص عشایر و روستاییان را پوشش دهیم.

اختصاص "دامدار کارت" با نرخ ترجیحی ۱۲درصد

در ادامه این مراسم، روح الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی اظهار کرد: هدف از معرفی این کارت این است که در این مقطع از سال به نقدینگی دامداران کمک کنیم تا بتوانند برای دام داشتی علوفه تهیه کنند.

وی افزود: بانک کشاورزی با همکاری بانک مرکزی توانسته اعتباری را برای کمک به نقدینگی دامداران در نظر بگیرد و این اعتبار با نرخ ترجیحی ۱۲ درصد در قالب کارت خرید نهاده دامی در اختیار دامداران قرار خواهد گرفت که برای تهیه علوفه، ذرت، کنجاله و جو تعبیه شده است.

خدارحمی تصریح کرد: سال گذشته با "کشاورز کارت" ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار با نرخ ترجیحی در اختیار کشاورزان و زارعین قرار گرفت و امسال این طرح به دامداران اختصاص یافته است و اعتبار آن با دستور وزیر جهاد کشاورزی قابل افزایش است.

وی افزود: دامداران بر اساس دام داشتی توسط سازمانهای جهاد کشاورزی استانها به شعب بانک کشاورزی معرفی می شوند.

"دامدار کارت" متناسب با نیاز دامداران

در ادامه این مراسم، حسین دماوندی نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: معاونت امور دام با کمک سازمان امور عشایر ایران و تشکل‌های دامداران دام سنتی در طرح مشارکتی را با بانک کشاورزی به مرحله اجرا در آورده که مبتنی بر نیاز دامداران به خصوص دامداران روستایی و عشایری است.

وی افزود: در این طرح، بانک کشاورزی با معرفی یک کارت برای خدمات به دامداران و عشایر با قابلیت تکرار، در مرحله اول مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان خدمات بانکی را به دامداران ارائه می کند که این طرح ادامه پیدا خواهد کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |