جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 14049 13:30 1394/04/20
اختراع شوینده ای بدون آب!

اختراع شوینده ای بدون آب!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اختراع شوینده ای بدون آب!

اختراع شوینده ای بدون آب!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

سازمان غذا و دارو، نانومقیاس بودن، کارایی، ایمنی و پایداری نخستین نانوشوینده غیرالکلی ساخت محققان ایرانی را تایید کرد. این نانو شوینده ابداعی است بدون آب به بهترین نحو خودرو را تمیز کند، قدم مهمی در صرفه جویی مصرف آب و حفاظت از محیط زیست به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده این محصول و ازمخترعان شوینده غیرالکلی اظهار داشت: اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در نامه ای به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین نانومقیاس بودن، کارایی، ایمنی و پایداری محلول شیشه پاک کن و پاک کننده ال سی دی و ال ای دی مبتنی بر نانوشوینده تولیدی این شرکت را تایید کرده است.

مهرتاش هدایتی منش، تصریح کرد: شرکت تحقيقاتي توليدکننده اين محصول از حدود 14 سال پيش در راستاي توليد محصولات وارداتي مورد نياز صنايع از طريق مهندسي معکوس فعاليت دارد و در مراحل انجام تحقيقات بر روي يکي از پروژه ها که با فناوري نانو و مواد طبيعي کار مي شد به طور تصادفي متوجه خاصيت شويندگي بالاي اين محصول شديم و از آن زمان وارد فرآيند فرمولاسيون و توليد اين محصول شديم. قدرت شویندگی ترکیب نانوشوینده تولیدی کیمیا شیمی سهند که برای شست و شوی شیشه و سطوح صیقلی مختلف قابل استفاده است با بررسی زاویه تماس و کشش سطحی در آزمایشگاه دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف ارزیابی و بالاتر از نمونه‌های شوینده موجود در بازار اعلام شده است.

هدایتی منش گفت: علاوه بر محلول شیشه پاک کن و پاک کننده ال سی دی و ال ای دی محصول دیگری با عنوان نانوشوینده غیرالکلی آب براساس ترکیب ابداعی با مواد غيرالکلي ساخته و عرضه شده است.

وی گفت: با استفاده از اين شوينده جديد که منشا گياهي داشته و خاصيت آنتي باکتريال قوي آن به تاييد از آزمايشگاه انستيتو پاستور ايران هم رسيده است، ضمن صرفه جويي فوق العاده در مصرف آب از مخاطرات ناشي از مصرف شوينده هاي موجود در بازار از جمله شوينده هاي چيني لاستيک خودرو که به دليل خاصيت قليايي بالا به شدت از استحکام لاستيک مي کاهند، پيشگيري مي‌شود.

گفتنی است، نانوامولسیون غیرالکلی پایه نانوشوینده طبیعی خودرو ضمن ثبت اختراع و دریافت گواهی استاندارد به عنوان یک محصول نانومقیاس به تایید ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم رسیده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |