سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12565 13:31 1394/02/22
اخبار کوتاه ‏امور زیربنایی  ۲۳ اردیبهشت

اخبار کوتاه ‏امور زیربنایی ۲۳ اردیبهشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه ‏امور زیربنایی  ۲۳ اردیبهشت

اخبار کوتاه ‏امور زیربنایی ۲۳ اردیبهشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

نیروگاه‌های برق دوگانه‌سوز می‌شوند

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با تشریح برنامه جدید دوگانه سوز کردن نیروگاه برق از کاهش انتقال نفت و فرآورده نفتی در سال ۹۳خبر داد.عباسعلی جعفری نسب در تشریح برنامه جدید اتصال نیروگاه‌های برق به شبکه خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی ایران گفت: در شرایط فعلی ۲۰نیروگاه برق کشور به شبکه خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی متصل شده اند.

اختلاف بارش در کشور ۱۶.۵برابر شد

میزان بارش در جنوب ایران تنها در یکساله اخیر ۶۹درصد کاهش یافته ولی از آنسو بارش در شمال ایران ۲۸درصد افزایش نشان می دهد. تفاوت اقلیم باعث شده تا اختلاف بارش در مناطق مختلف کشور به ۱۶.۵برابر برسد.استان گیلان با ۹۷۵میلیمتر بارش، عنوان پُربارش‌ترین و استان هرمزگان با ۵۹ میلیمتر بارش، عنوان کم‌بارش‌ترین استان کشور را به خود اختصاص داده است.

حمایت ازتولیدات داخلی با اختصاص وام ارزی

معاون اول رئیس جمهور گفت: از منابع ارزی به تولیدات داخلی تسهیلات پرداخت خواهد شد و برخی واحدها از این خدمات بهره مند می شوند.اسحاق جهانگیری، اظهار داشت: واحدهای تولیدی که از خدمات فنی و مهندسی دیگر کشورها استفاده می‌ کنند، نیاز به ارز دارند که از محل منابع ارزی به آنها تسهیلات پرداخت می شود.وی عنوان کرد: در عین حال برخی واحدها نیز سرزنده به عرضه محصولات با کیفیت مشغول هستند.

انجام ۶۰درصد پروازها توسط ۳ایرلاین

محمد خداکرمی، معاون سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با مهر درباره موضوع ادغام ایرلاین‌های کوچک که از اوایل کار دولت یازدهم مطرح شده بود، گفت: در حال حاضر حداقل ۶۰درصد پروازها را سه شرکت انجام می‌دهند و ۱۲شرکت دیگر فقط ۳۵درصد از جابه‌جایی را برعهده دارند که ادغام شرکت‌ها می‌تواند به توازن این موضوع کمک کند.وی گفت: ادغام شرکت‌ها، ایده آل ما است چرا که منجر به افزایش کارایی آنها می شود.

خوزستانی ها: ممنوعیت کشت را نمی‌پذیریم

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به شرایط کنونی کمبود آب در استان، اعمال محدودیت برای کشت تابستانه را قبول داریم اما ممنوعیت کشت را نمی‌پذیریم.کیخسرو چنگلوایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعلام خبرهایی مبنی بر ممنوعیت کشت تابستانه در برخی حوضه‌های آبی استان، اظهار کرد: هنوز جزییات این ممنوعیت مشخص نشده است که براساس آن اقدام به کشت کنیم.وی افزود: حوضه آبی مارون، کرخه و زهره از جمله حوضه‌هایی هستند که با مشکل کمبود آب مواجهند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |