سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 13113 14:41 1394/03/15
اخبار کوتاه ‏امور زیربنایی  ۱۶ خرداد

اخبار کوتاه ‏امور زیربنایی ۱۶ خرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه ‏امور زیربنایی  ۱۶ خرداد

اخبار کوتاه ‏امور زیربنایی ۱۶ خرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

آغاز عملیات اجرایی سومین قطب پتروشیمی کشور

عملیات اجرایی سومین هاب پتروشیمی ایران در سواحل چابهار به منظور احداث ۱۷ طرح جدید پتروشیمی و تولید سالانه ۲۲ میلیون تن محصول پتروشیمی آغاز شد.به گزارش ایسنا، در شرایط فعلی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران به بیش از ۶۰ میلیون تن رسیده است که پیش بینی می شود با سرمایه‌گذاری حدود ۳۰ میلیارد دلاری این ظرفیت تولید از مرز یکصد میلیون تن در سال عبور کند.

انتقاد وزارت نیرو از ارزان فروشی برق به مردم

معاون توانیر با بیان اینکه هم اکنون صنعت برق کشور با کمبود منابع مواجه است، از پائین بودن قیمت فروش برق به مردم و مشترکان خانگی انتقاد کرد.به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا خوش خلق تصریح کرد: هم اکنون توانیر بیشترین منابع درآمدی برق فروش انرژی بوده و سال ۸۳تا سال ۸۹تغییری در نرخ برق ایجاد نشد اما با هدفمندی یارانه ها تغییر نرخ برق را داشته ایم.

دو خطه کردن مسیر ریلی تهران - زنجان

معاون امور مسافری شرکت راه آهن با بیان اینکه افزایش سرعت قطارهای مسافری در برنامه شرکت راه آهن قرار گرفته است گفت: متاسفانه بسیاری از خطوط ریلی کشورمان بازسازی نشده است و همین امر باعث کاهش سرعت حمل و نقل ریلی شده است.سید محمد راشدی در گفت و گو با ایلنا گفت: دو خطه کردن مسیر ریلی تهران زنجان در برنامه های شرکت راه آهن است.

قیمت پهنای باند اینترنت گران نیست

معاون وزیر ارتباطات معتقد است: طی سالهای اخیر قیمت پهنای باند اینترنت نه تنها افزایش پیدا نکرده بلکه نسبت به گذشته ارزان‌تر نیز شده است. محمود خسروی در گفتگو با ایسنااظهار کرد: طی سالهای اخیر ما در چند نوبت برای تعرفه پهنای باند به میزان ۲۰ و ۳۵ درصد تخفیف اعمال کرده ایم اما در نهایت تنها ۲۰ تا ۲۵ درصد هزینه‌های پهنای باند در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت قرار می گیرد.

وعده تکمیل فاز اول پالایشگاه گازی بیدبلند۲تا پایان سال

فاز اول پالایشگاه‌ گازی بیدبلند۲تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.به گزارش تسنیم، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بود این پروژه در مدت ۳۶ ماه تکمیل شود اما این مهم محقق نشد تا اینکه در سال جاری این پروژه به شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد.این شرکت هفته گذشته اقدام به تشکیل کنسرسیومی کرد تا در تأمین ۳ میلیارد دلار سرمایه مورد نیاز این پروژه تسریع شود.

حمایت یارانه ای از واحدهای مسکونی صرفه جو در مصرف انرژی

در راستای اجرای جزء "۴" بند "ب" تبصره "۲۰"، تا ده درصد از یارانه سود تسهیلات بانکی مسکن حمایتی تا مبلغ ۱۳ هزار میلیارد ریال و برای واحدهای مسکونی که مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان را رعایت می کنند، میزان یارانه سود تسهیلات بانکی تا ۱۲ درصد خواهد بود.

 
 
 
 


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |