پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 36792 19:23 1395/05/02
اخبار کوتاه کسب و کار ۳ مرداد ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۳ مرداد ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۳ مرداد ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۳ مرداد ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ظرفیت‌های معدنی ایران قربانی قوانین متغیر

یک کارشناس معدنی گفت: درحال‌حاضر ظرفیت‌های معدنی ایران قربانی قوانین متغیر و دست وپاگیری معدنی شده چرا که سرمایه‌گذار خارجی برمبنای پیش‌بینی میزان بازگشت سرمایه، به بخش‌های معدنی ورود می‌کند.عزیز میرزائیان در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز افزود: بسیاری از فعالان اقتصادی کشورهای خارجی با ورود به ایران ضمن آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی و معدنی ایران اطلاعات لازم درباره قوانین و موانع کسب و کار را جمع آوری می‌کنند تا با ارزیابی بلندمدت میزان صرفه اقتصادی پروژه‌های معدنی و صنایع معدنی را به‌دست آورند، حال از آنجایی که قوانین مربوط به حقوق دولتی و...در ایران تنها کارکردی کوتاه مدت دارد سرمایه‌گذاران نمی‌توانند برآورد دقیقی با صرفه اقتصادی پروژه‌ها به‌دست آورند.او با اشاره به اینکه شرایط بازارهای منطقه‌ای در جذب سرمایه‌گذار موثر است، افزود: ایران به دلیل موقعیت استراتژیک خود به بازارهای مختلفی در شرق و غرب آسیا دسترسی دارد از طرف دیگر در این منطقه بسیاری از کشورها به محصولات معدنی و صنایع معدنی نیاز بالایی دارند که تولید ایران حتی از طریق سرمایه‌گذاری مشترک می‌تواند برای آنها صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد تا اینکه این محصولات را از کشورهایی در مناطق دوردست وارد کند و با هزینه‌های بالای حمل‌ونقل مواجه شوند. این کارشناس معدنی با بیان اینکه دولت باید قوانین دست و پاگیر بخش معدن را تسهیل کند، تصریح کرد: پس از آغاز اجرای برجام، دولت عزم خود را برای افزایش جذب سرمایه‌های خارجی جزم کرده اما این روند هنوز کند است و از طرف دیگر باید قوانین به گونه‌ای اصلاح شوند که تحت تاثیر سلیقه کارشناسان تفسیر گوناگونی نشود از آن برداشت کرد.  

ایران مرکز تولید خودرو در خاورمیانه می‌شود

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه ‌نصیرالدین طوسی گفت: با اجرایی شدن برجام، ایران باید به مرکز تولید خودرو در منطقه خاورمیانه تبدیل شود.شهرام آزادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با اجرایی شدن برجام برخی مشکلات شرکت‌های خودروساز داخلی در خارج از کشور برطرف شده است.وی با بیان این‌که تعامل با خودروسازان بزرگ خارجی به ویژه اروپایی‌ها مجددا در حال برقرار شدن است، خاطرنشان کرد: امید می‌رود با ادامه‌ این روند قراردادهای مناسبی با خودروسازان خارجی به صورت سرمایه‌گذاری مشترک امضا شود.این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: البته برخی محدودیت‌ها در راه انتقال تکنولوژی به صنعت خودروی داخلی کم و بیش ادامه دارد و فکر نمی‌کنم اروپایی‌ها از انگیزه لازم برای انتقال کامل تکنولوژی به ایران برخوردار باشند، ولی با این حال در فضای پسابرجام روابط خودروسازان داخلی با شرکت‌های خارجی باید استراتژیک بوده و به‌گونه‌ای بنا شود که سنگ‌اندازی‌های سیاسی نتواند خللی در آن ایجاد کند.  

سایپا هیچ خودرویی در انبار ندارد

معاون فروش و بازاریابی سایپا در گفت‌وگو با ایلنا با تائید افزایش فروش این شرکت در روزهای اخیر اظهار داشت: به طور کلی در سال جدید شاهد افزایش تقاضا در بازار خودرو بودیم و با توجه به اینکه گروه خودروسازی سایپا یکی از تامین کننده‌های اصلی بازار خودرو ایران است این افزایش بر روند کار این شرکت نیز اثر گذاشته است. رضا تقی زاده ماکویی ادامه داد: در سال جدید تاکنون ۲۳۰ هزار دستگاه تقاضا داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته ۳ برابر افزایش داشته و بیشتر درخواست‌‌ها برای خودروی پراید و تیبا بوده است. این در حالی است که امروز ۳۰ درصد خودروهای موجود در بازار ایران را این دو محصول تشکیل می دهند.تقی‌زاده گفت: به دلیل افزایش بیش از انتظار تقاضا در بازار، ما نتوانستیم در تحویل به موقع خودرو به مشتریان به طور کامل به تعهدات خود عمل کنیم و تحویل خودرو امروز با اندکی تاخیر همراه است. این در حالی است که تولید ما نسبت به سال گذشته ۱۸٫۵ درصد افزایش داشته است.معاون فروش و بازاریابی سایپا در مورد علل تاخیر عنوان کرد: یکی  از علل تاخیر کمبود قطعات است. با توجه به حساسیت و سخت‌گیری که سایپا در مورد کیفیت قطعات دارد برخی از آنها برگشت می خورند. وی تاکید کرد در رویکرد جدید سایپا، ما به هیچ عنوان کیفیت را فدای سرعت نخواهیم کرد از طرف دیگر ما خود را متعهد به مشتریان می دانیم. در حال حاضر هیچ خودرویی در انبارهای این شرکت وجود ندارد.  

افزایش ۵٫۲ درصدی تولید فولاد خام ایران

بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، در نیمه نخست سال ۲۰۱۶ در شرایطی که متوسط تولید جهانی با کاهش نزدیک به ۲درصدی همراه شد،‌ تولید فولاد خام ایران ۵٫۲ درصد افزایش یافت. انجمن جهانی فولاد با انتشار گزارشی اعلام کرد: میزان تولید فولاد خام ۶۶ کشور دنیا طی شش ماه نخست سال ۲۰۱۶ با کاهش ۱٫۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۷۹۴٫۸میلیون تن رسید.بر اساس این گزارش، با وجود کاهش جهانی تولید فولاد خام در نیمه نخست سال ۲۰۱۶ میزان تولید فولاد خام ایران با ۵٫۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۸ میلیون و ۸۰۶ هزار تن رسید. همچنین میزان تولید خام ایران در ماه ژوئن با ۱۱٫۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به یک میلیون و ۵۹۰ هزار تن رسید.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |