چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 36289 18:44 1395/04/25
اخبار کوتاه کسب و کار ۲۶ تیر ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۲۶ تیر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۲۶ تیر ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۲۶ تیر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رونمایی از دومسیر دولت برای به حرکت درآوردن چرخ های تولید ملی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه دولت تدبیر تنها به دنبال کلنگ زنی نیست، گفت: اعتباردهی به پروژه های عمرانی آغاز شده است.محمد باقر نوبخت در شورای اداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: از دو مسیر برای دادن انرژی به چرخ های تولید ملی استفاده می کنیم که از یک طرف سعی در به جریان انداختن طرح های نیمه تمام عمرانی خواهیم داشت تا حرکتی به بدنه تولید بدهیم.وی درخصوص دومین مسیر برای چرخاندن چرخ های تولید کشورگفت: از سوی دیگر یک مسیر دیگر برای اجرا داریم و آن پروژه هایی است که برای آن ها از منابع دولتی استفاده نکرده بلکه توسط بخش خصوصی انجام می شود و باید از طریق نظام بانکی انجام شود.نوبخت ادامه داد: بانک ها هم اکنون هم گام با واحدهای تولید نمی توانند اقداماتی انجام دهند چرا که بانک ها خودشان مشکل دارند که باید رفع مشکل آن ها از طریق تسهیلات ویژه دنبال شود.  

استقرار اولین پایانه صادراتی شهرک‌های صنعتی در شمس آباد

استقرار اولین پایانه صادراتی شهرک‌های صنعتی در مرکز خرید و فروش سنگ شمس‌آباد و راه‌اندازی خدمات درگاه واحد شهرک‌های صنعتی درسه ماه آینده، خبرهایی است که مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک استان تهران اعلام کرد.محمدرضا قاهری بدر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره راه‌اندازی سامانه یک پارچه شهرک‌های صنعتی گفت: سازمان صنایع کوچک روی این طرح کار می‌کند و قرار است که این طرح به صورت پایلوت در تهران انجام شود که البته فرایند زمان‌بری دارد. وی در همین رابطه با اشاره به این که این طرح ابتدا نیاز به وجود پنجره واحد دارد، ادامه داد: واقعیت این است که اول باید درگاه و پنجره واحد راه بیفتد، بعد در قدم دوم این سیستم اجرایی شود. در حال حاضر ما به دنبال طراحی درگاه واحد هستیم تا روی آن جمع بندی صورت گیرد و به احتمال قوی تا سه ماه آیند خدمات درگاه واحد در مراکز خدماتی شهرک‌های صنعتی تحت پوشش ارائه خواهد شد.  

بیشتر وانت‌های داخلی تک ستاره‌اند

رده‌بندی کیفی وانت‌های تولیدی در خرداد ماه منتشر شد. بر این اساس بیشتر وانت‌های تولیدی تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را دریافت کرده‌اند. در گروه وانت‌های با سطح قیمتی بالاتر از ۵۰ میلیون تومان، تنها وانت پیکاپ فوتون با دو ستاره کیفی قرار دارد. در گروه وانت‌های با سطح قیمتی پایین‌تر از ۵۰ میلیون تومان نیز تنها وانت تندر سه ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.باقی وانت‌های قرار گرفته در این گروه شامل وانت سایپا ۱۵۱، کارا تک کابین، مزدا تک کابین، کارا دو کابین، مزدا دو کابین، نیسان تک‌سوز، دیزل زامیاد، آریسان و نیسان دوگانه‌سوز تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.  

فروش رنو به ایران ۳.۵ برابر شد

با وجود ادامه رکود در اقتصاد ایران به رغم اجرایی شدن برجام، صادرات رنو فرانسه به ایران در ۶ ماهه اجرای توافق هسته ای ۳.۵ برابر شده و به بیش از ۳۴ هزار دستگاه رسیده است. شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرد در ششمین ماه سال جاری میلادی ۸۶۵۰ دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده است.فروش رنو فرانسه به ایران در ژوئن ۲۰۱۶ برابر با خرداد ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بیش از ۲ برابری داشته است. فروش رنو به ایران در ژوئن ۲۰۱۵ تنها ۴۱۲۰ دستگاه اعلام شده بود.فروش رنو به ایران در ژوئن امسال نسبت به ماه قبل از آن نیز رشد ۱۷ درصدی داشته است. در می امسال ۷۳۸۴ دستگاه از محصولات رنو به ایران فروخته شده بود.  

رکود بر بازار تایر همچنان سایه افکنده است

برای سال ۹۵ پیش بینی می کردیم که وضع فروش کمی بهتر شود اما؛ هنوز سیگنالی از بهتر شدن اوضاع دریافت نکرده ایم.سعید تقوایی مدیرعامل یکی از کارخانه های تایرسازی کشور، در گفت وگو با «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب گفت: انتظار ما از ابتدای سال و بعد از تغییر نکردن وضع فروش، به تابستان کشید و ما امیدواریم در تابستان شاهد بروز اتفاقات خوب باشیم.وی ادامه داد: ما با رفع رکود به دنبال پیدا کردن بازارهای جدید کاری خواهیم رفت تا بتوانیم ضعف های بازار فروش در ماه ها و سال های گذشته را جبران کنیم.  

گذر از بحران گرد و غبار منوط به مدیریت فرابخشی است

پدیده گردوغبار که طی دهه‌های اخیر مشکلات بسیاری برای کشور ایجاد کرده است به گفته معاون سازمان جنگل‌ها، فقط کمبود اعتبارات و کانون‌های گردوغبار خارجی نیست بلکه باید ضعف‌ها در زمینه برنامه‌ریزی فرابخشی، انسجام بین دستگاهی و فرآیندهای مدیریتی برطرف شود.پرویز گرشاسبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پدیده گردوغبار و ریزگردها دارای دو منشأ داخلی و خارجی است که البته عمده آن منشأ خارجی دارد و برای آن باید رایزنی‌های بین‌المللی و فعالیت‌های مشترک منطقه‌ای انجام شود.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |