پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 36138 18:12 1395/04/22
اخبار کوتاه کسب و کار ۲۳ تیر ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۲۳ تیر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۲۳ تیر ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۲۳ تیر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

استفاده از روش‌ ژئو اسکن برای شناسایی مواد معدنی

مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی اعلام کرد: با مشارکت یک شرکت آلمانی از طریق روش ژئو اسکن، امکان شناسایی مواد معدنی در عمق زمین فراهم شده است. به گزارش معدن نیوز، علی اصغرزاده گفت: با توجه به اینکه ژئواسکن یک روش جدید بوده و تاکنون در کشور نداشتیم، توسط شرکت آلمانی به صورت پایلوت در یک محدوده معدنی طلادار انجام شد که تا حدی موفقیت آمیز بود. وی افزود: اکنون در یک محدوده کرومیت نیز در حال کار هستیم و تا چند ماه آینده نتیجه کار مشخص خواهد شد. باید نخست محدوده مذکور توسط شرکت یاد شده آنالیز شود و سپس موقعیت را معرفی تا پس از چند ماه، ایمیدرو در آن محدوده راستی آزمایی کند.  

 پروژه قزاقستان کلید خورد

شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر در چهار حوزه پهنه های اکتشاف داخلی و خارجی، معادن و صنایع معدنی شامل: آهنی، غیر آهنی آلومینیوم، مس و نیکل ، صنایع غیر معدنی شامل: خودروسازی، صنایع وابسته و صنایع سلولوزی فعالیت دارد. قائم مقام این شرکت در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: شرکت بین‌المللی توسعه معادن و صنایع معدنی غدیر یکی از هلدینگ‌های زیرمجموعه سرمایه گذاری غدیر است که در سال ۱۳۹۰ تاسیس شده است. وی افزود: زمینه فعالیت این شرکت سرمایه گذاری و سیاست گذاری در حوزه معادن و صنایع معدنی است. محمد خان‌داداش پور در مورد پروژه های خارج از کشور این شرکت افزود: ما در پروژه قزاقستان ورود پیدا کردیم که در زمینه معدن است اما هنوز به صورت کامل وارد نشده ایم و در افغانستان نیز بررسی های اولیه در این حوزه انجام شده است.  

مطالبات چین اول چایکاران پرداخت نشد

رئیس اتحادیه چایکاران گفت: چین سوم برگ سبز چای حدود ۴۵ روز دیگر آغاز خواهد شد. ایرج هوسمی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: چین دوم چای به پایان رسیده است؛ اما مساله اصلی این است که مطالبات چایکاران پرداخت نشده است. او افزود: با توجه به اینکه برداشت چین دوم نسبت به سال گذشته با رشد ۱۵ درصدی مواجه بوده است؛ اما مشکل مطالبات چایکاران همچون سالهای گذشته است و بخش قالب توجهی از مطالبات آنان پرداخت نشده است. گفتنی است که در چین دوم  حدود ۳۹  هزارتن برگ سبز چایبرداشت شده است و تنها حدود یک ششم مطالبات چایکاران بابت چین اول برگ سبز چای پرداخت شده است.  

حضور بخش خصوصی در معادن ایران پر رنگ می شود

برخی از کارشناسان حوزه معدن بر این اعتقاد هستند که بیشتر معادن ایران در دست بخش دولتی است و بخش خصوصی هنوز نتوانسته در تملک معادن ایران نقشی داشته باشد.یک کارشناس حوزه معدن در گفت وگو با معدن نیوز گفت: متاسفانه هنوز بخش خصوصی نتوانسته معادن بزرگ را در دست بگیرد به طوری که بیشتر معادن ایران در بخش دولتی باقی مانده است.سعید صمدی افزود: باید شرایطی فراهم شود که بخش خصوصی با سرمایه‌های فراوان خود بتواند در این حوزه نقش‌آفرینی کنند و معادن ایران را از بحران نجات دهد زیرا بخش خصوصی تاثیر فراوانی بر پیشرفت معادن داشته و می توانند سرمایه‌های خود در این بخش وارد کنند.به گفته وی، بخش‌های خصوصی بیش از دولتی‌ها می‌توانند از فناوری‌های نوین و دانش روز بهره ببرند و با استفاده از سرمایه‌های خود و دانش روز دنیا پیشرفت‌های خوبی را نصیب کشور کنند.  

ایران جزو دارندگان بزرگترین ذخایر فلوریت جهان

کارشناس ارشد زمین شناسی اقتصادی گفت: عناصر کمیاب بخش اصلى پترولوژى مدرن بوده و نسبت به عناصر اصلى کارایى بهترى در متمایز کردن فرآیندهاى پترولوژى دارد .مریم فرج الهی در گفت وگو با معدن نیوز بیان کرد: فلوریت بواسطه فرآیندهای هیدروترمالی، در رگه ها نهفته می شود در این سنگ ها، فلوریت اغلب به عنوان یک کانی گانگ (gangue) همراه با کانه های فلزی ایجاد می شود.وی تاکید کرد: ذخیره  کامل و قطعی فلوریت در ایران ۵٫۱ میلیون تن هست و از این لحاظ در شمار کشورهای رتبه نخست قرار گرفته است البته مکزیک مقام نخست را دارد و بعد افریقای جنوبی و چین، فرانسه و اسپانیا که از جمله کشورهای دارنده این ماده معدنی هستند، در این فهرست قرار دارند.  

رونق تولید چند کارخانه بزرگ تایرسازی در گرو تزریق نقدینگی

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: چند کارخانه بزرگ تایرسازی که از سال ۴۰ تأسیس شده اند اقدامی برای به روزسانی آنها انجام نشده است به نحوی که امروز نیازمند تزریق نقدینگی برای ادامه تولید هستند.مصطفی تنها در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه عدم اعمال محدویت‌ها باعث شده تا همچنان لاستیک از مبادی رسمی و غیر رسمی وارد کشور شود، اظهارداشت: بعضاً لاستیک‌های قاچاق فاقد کیفیت است و استفاده آنها برای مردم مشکلاتی را به وجود می‌آورد.ویافزود: بنده اطلاع چندانی از جزئیات قرارداد خودروسازان با چینی‌ها ندارم اما به نظر می‌رسد استفاده از تایر ایرانی در این خودروها می‌تواند بسیار کارآمد باشد.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |