پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 29696 18:59 1395/01/16
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۷ فروردین

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۷ فروردین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۷ فروردین

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۷ فروردین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

بهانه کمبود نقدینگی در شرکتهای سایپا پذیرفتنی نیست

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشست نوروزی مدیران ارشد گروه سایپا با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۵، اقتصاد مقاومتی را راهگشای مشکلات و راه کار برون رفت از معضلات اقتصادی کشور دانست.  مهدی جمالی گفت: در گروه خودروسازی سایپا به اقتصاد مقاومتی اعتقاد راسخی وجود دارد وامیدوارم در سال جاری شعار سایپا که: تولید پایدار، ارتقای رضایت مشتریان و مدیریت هزینه هاست، به صورت جدی تحقق یابد.جمالی گفت: برنامه های سال ۱۳۹۵ که در راستای اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار سایپا تدوین گردیده است، در قالب دستورالعمل به همه شرکت ها ابلاغ و به صورت مستمر ارزیابی خواهد شد و قطعا در این سال پذیرفته نخواهد بود که هیچ شرکتی به بهانه کمبود نقدینگی فعالیتش با رکود مواجه شود، چرا که مشکلات شرکت های زیر مجموعه سایپا، زیان انباشته، ماده ۱۴۱ و حقوق صاحبان سهام و نداشتن فعالیت در بازار سرمایه خوشبختانه با تدبیری که اندیشه شد برطرف شده است.  

معدن از مبانی عملی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: معدن یکی از مبانی عملی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برای کشور به شمار می رود. مهدی کرباسیان در دیدار نوروزی کارکنان ایمیدرو با بیان اینکه جایگاه معدن در اقتصاد مقاومتی بر کسی پوشیده نیست، تاکید کرد: امروز جایگاه ایمیدرو در کشور شناخته شده و هرگاه بحث اقتصاد مقاومتی، جذب سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و ... می شود، ایمیدرو به عنوان یک سازمان قدرتمند مطرح است.  

پنبه تراریخته در انتظار دریافت مجوز

سرپرست پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی گفت: تولید و کشت پنبه و برنج تراریخته برای سال ۹۵ در دستور کار این پژوهشکده قرار دارد و درانتظار دریافت مجوز رهاسازی این محصولات هستیم.نیره اعظم خوش خلق سیما در گفتگو با مهر، آزمایشات مربوط به تولید پنبه تراریخته به صورت آزمایش گلخانه ای انجام شده است.  

افزایش قیمت سیمان از نیمه تیرماه

طرح متعادل‌سازی عرضه و تقاضای سیمان در کشور از سال گذشته اجرا شد و در همین راستا تخفیف‌های کارخانه‌های سیمان برداشته شد، اما با این حال باز هم این کارخانه‌ها با مشکل نقدینگی روبرو هستند که به گفته دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، به منظور رفع این مشکلات قیمت سیمان از ۱۵ تیرماه بین ۱۵ تا ۱۷ درصد افزایش می‌یابد.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |