جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 52157 18:25 1395/11/04
اخبار کوتاه کسب و کار ۵ بهمن ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۵ بهمن ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۵ بهمن ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۵ بهمن ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ایران خودرو در صدر ۱۰۰ شرکت برتر قرار گرفت

براساس نتایج ارزیابی و رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی سال ۹۴، گروه صنعتی ایران خودرو در شاخص میزان فروش در میان ۱۰۰ شرکت برتر پنجم شد و در گروه وسایط نقلیه در همین شاخص مقام نخست را کسب کرد. به گزارش ایکوپرس، ایران خودرو با فروش بیش از ۱۹۶ هزار میلیارد ریال در میان ۱۰۰ شرکت برتر ایران، مقام پنجم را کسب کرد.افزون براین، ایران خودرو توانست رتبه هفتم را در بالاترین ارزش افزوده در میان ۱۰۰ شرکت برتر را از آن خود کند. این شرکت توانسته به میزان ۵۵ هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال ارزش افزوده ایجاد کند.همچنین رتبه دوم اشتغال زایی با دارا بودن بیش از ۵۰ هزار نیروی انسانی در میان ۱۰۰ شرکت برتر ایران به گروه صنعتی ایران خودرو تعلق گرفت.عنوان ارتقای رتبه فروش نیز بین ۱۰۰ شرکت دوم به شرکت ایران خودر وخزر و ایران خودرو فارس رسید.بالاترین رتبه فروش میان ۱۰۰ شرکت چهارم نیز به شرکت ریخته گری آلومینیوم ایران خودرو اختصاص یافت.شرکت نگار سهم نیز رتبه اول از نظر شاخص بازدهی فروش بین صد شرکت برتر ایران را کسب کرد.  

نخستین ماهواره سنجشی تا ۳ سال دیگر پرتاب می شود

معاون سازمان فضایی ایران از پرتاب و بهره برداری از نخستین ماهواره سنجشی بومی تا ۳ سال دیگر خبر داد. محمد همایون صدر با اشاره به پیگیری اجرای برنامه ۱۰ ساله توسعه فعالیتهای بومی ساخت ماهواره سنجش از دور گفت: با توجه به زمان بر بودن فعال شدن ماهواره بومی تجاری کشور، به عنوان راهکار کوتاه مدت، همزمان خرید ماهواره سنجشی در دستور کار قرار گرفته که با طی کلیه مسیرهای قانونی، امیدواریم ظرف سه سال آینده نخستین ماهواره سنجشی کشور پرتاب و بهره برداری شود.معاون سازمان فضایی با تاکید بر اینکه برنامه وسیعی برای ایجاد زیرساخت لازم آن در کشور داریم، از تکمیل و راه اندازی فاز نخست آزمایشگاه سنجش از دور خبر داد و گفت: در نظر داریم فاز دوم آن را برای بخش های دیگر به طور کامل و به خصوص تکمیل آزمایشگاه کالیبراسیون سنجده هایی که روی ماهواره بومی نصب خواهد شد را به کاملترین شکل تجهیز کنیم.صدر، آینده فناوری سنجش از دور را حرکت به سمت ایجاد نرم افزارهای کاربردی در جهت تحلیل اطلاعات گردآوری شده در مدت کوتاه، عنوان کرد و از برنامه های سازمان فضایی برای تشویق به تولید این نرم افزارها توسط جامعه کاربران خبر داد.  

حضور سایپا در سیزدهمین نمایشگاه صنعت خودرو اصفهان

گروه خودروسازی سایپا در سیزدهمین نمایشگاه صنعت خودرو اصفهان حضور خواهد داشت. گروه خودروسازی سایپا در راستای معرفی هرچه بیشتر و ارائه توانمندی ها و دستاوردهای خود، با ۱۵ مدل خودرو تحت برند گروه سایپا در سیزدهمین نمایشگاه صنعت خودرو اصفهان حضور پررنگی خواهد داشت. براساس این گزارش در این نمایشگاه، محصولات سیتروئن(C4L  و C6 )، گروه برلیانس H230 ) وH320 کراس)، گروه چانگان(EADO XT  ،CS35  ،  CS75) ، سراتو، آریوتاکسی، ساینا، ون هایس، ریچ، ساندرو استپ وی، وانت پادرا و وانت دورکا برای بازدید عموم به نمایش گذاشته خواهد شد.علاوه بر این به منظور تکریم و پاسخگویی به نیازمندی های مشتریان در استان اصفهان، مرکز ارتباط با مشتریان گروه خودروسازی سایپا نیز در نمایشگاه مستقر خواهد شد.  

وعده صادرات یک چهارم خودروهای تجاری تولیدی

در سال ۱۴۰۴ از هر چهار دستگاه خودروی تجاری تولیدی در کشور یک دستگاه آن باید صادر شود. در سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴، راه‌های دستیابی به اهداف مدنظر در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله توسعه در حوزه صنعت خودرو، پیش‌بینی شده است.طبق یکی از مفاد این سند، در سال ۱۴۰۴ تولید خودروهای تجاری (حمل مسافر و کالا) باید حداقل به ۱۲۰ هزار دستگاه برسد.براین اساس حدود ۹۰ هزار دستگاه از خودروهای تجاری تولیدی در این سال به مصرف بازار داخل رسیده و حدود ۳۰ هزار دستگاه نیز باید به کشورهای دیگر صادر شود.  

فروش منعطف محصولات ایران خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو برخی از محصولات خود را به مدت یک هفته در طرح فروش منعطف عرضه می کند. در این طرح سمند ال ایکس در دو نوع بنزینی و پایه گازسوز و محصول سورن جدید ای.ال.ایکس، رانا، پژو ۲۰۶ صندوق دار وی ۸ و ۲۰۶تیپ ۵به متقاضایان عرضه می شود.موعد تحویل کلیه خودروها ۳۰ روزه بوده و نرخ سود پیش بینی شده نیز از ۲۰ تا ۲۲ درصد متفاوت است. در طرح فروش منعطف این امکان برای مشتریان فراهم شده تا مبالغ مابه التفاوت را در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۴ ماه متناسب با شرایط و توان مالی خود پرداخت کنند.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |