پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 14165 12:36 1394/04/24
اخبار کوتاه کسب و کار 25 تیر

اخبار کوتاه کسب و کار 25 تیر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار 25 تیر

اخبار کوتاه کسب و کار 25 تیر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مذاکرات شرکت کره‌ای با ایران در بخش فولاد

مدیر عامل شرکت پوسکو اعلام کرد این شرکت با چند شرکت ایرانی که علاقمند به همکاری با این شرکت کره ای تولید فولاد پس از لغو تحریم ها بوده اند، مذاکراتی داشته است.به گزارش تسنیم، کوون اوه جونگفت: «چند شرکت فولاد در ایران قبلا با ما تماس گرفته اند تا ببینند که آیا ما می توانیم فن آوری تولید فولاد نظیر فینکس را در اختیار آنها بگذاریم یا نه.»وی افزود: «ما به دنبال راه هایی برای ارتقاء ساختار مالی پوسکو و در عین حال ایفای نقش در احیای صنعت فولاد ایران هستیم.»

خودروهای داخلی ارزان نمی شود

وزیر صنعت با اشاره به اینکه قیمت خودروهای داخلی کاهش نمی یابد، زیرا قیمت آن را شورای رقابت تعیین می‌کند، گفت: اگر نرخ ارز کاهش یابد ممکن است قیمت خودروهای خارجی کاهش یابد. به گزارش ایسنا، محمدرضا نعمت زاده گفت : برخی پس از توافق هسته‌ای نگران هستند که واردات افزایش یابد. ممکن است واردات هم افزایش یابد اما این افزایش در حوزه زیربنایی و سرمایه گذاری خواهد بود.وی افزود: یکی از اولویت های ما در جذب سرمایه در حوزه تکنولوژی هایی است که ما در آن عقب ماندگی داریم.

وعده ارزانی موادغذایی به شرط آزاد‌سازی نرخ

مشاور عالی کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی از کاهش قیمت موادغذایی با رفع تحریم‌ها در صورت آزادسازی قیمت خبر داد.علی شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که حذف تحریم‌ها باعث کاهش قیمت تمام شده می‌شود، اظهار کرد: در واردات نیز شاهد کاهش هزینه‌ها هستیم و از سوی دیگر در حوزه صادرات هم انتقال پول راحت‌تر صورت می‌گیرد که همه این‌ها باعث ایجاد رونق می‌شود.وی افزود: اکنون که از شرایط تحریمی خارج شده‌ایم باید به سمت قیمت‌گذاری بر اساس نظام عرضه و تقاضا برویم.

احتمال آغاز فعالیت رنو و پژو در ایران

بلومبرگ در گزارشی نوشت: در پی توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهان، سرمایه‌گذاران شروع به ارزیابی شرکت‌هایی کرده اند که پس از پایان تحریم‌ها بزرگترین سود را از گشایش بازار ایران خواهند برد.به گزارش ایسنا، انتظار می‌رود شرکتهای فرانسوی هم از پایان تحریمهای ایران نفع ببرند. به گفته محمد الحاج، استراتژیست امور خاورمیانه خودروسازان فرانسوی رنو و پژو فعالیت‌های بزرگی در ایران داشتند که اکنون متوقف شده‌اند، اما احتمالا از سرگرفته خواهد شد. ایران پیش از آغاز تحریم‌ها دومین بازار بزرگ پژو بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |