پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 14656 13:01 1394/05/16
اخبار کوتاه کسب و کار 17مرداد

اخبار کوتاه کسب و کار 17مرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار 17مرداد

اخبار کوتاه کسب و کار 17مرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خارجی ها شروط حضور در بازار ایران را پذیرفتند

وزیر صنعت گفت: تجارت جاده دو طرفه است.محمدرضا نعمت‌زاده در گفتگو با مهر با تاکید براینکه دولت شروطی را برای همکاری با خارجی‌ها در نظر گرفته است، گفت: از جمله این شروط این است که حتما سرمایه‌گذاری مشترک در ایران صورت گرفته و تولیدکنندگان ایرانی بتوانند در این شراکت، خود را به همتایان خارجی خود برسانند و علاوه بر ورود تکنولوژی و سرمایه، کشورهای خارجی باید تضمین بدهند که صادرات کالاهای تولید مشترک نیز رونق یابد.وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این شروط از سوی خارجی‌ها پذیرفته شده است.

انتقال خودروسازی‌های جاده مخصوص کرج به شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک ‌های صنعتی استان تهران با بیان اینکه کارخانه‌های خوردوسازی جاده مخصوص کرج نیز باید از این مکان منتقل شوند افزود: در برنامه 5 ساله درنظر داریم براساس قانون این منطقه را به فضای گردشگری، هتل و منطقه مسکونی و تجاری و یا فضای سبز تبدل کنیم و پیش‌بینی می‌شود سایپا و ایران‌خودرو به شهرک‌های صنعتی منتقل شوند.علی سلیمانی، درگفتگو با ایلنا افزود: کمربند آینده تهران از چرم شهر ورامین با یک فاصله 35 کیلومتری تهران را طی می کند و به جاده کرج میرسد که فاصله شهرک های صنعتی نیز بسیار کم می شود.

امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد ولی افزایش حتماً

رئیس هیئت مدیره شرکت مدیران خودرو با بیان اینکه این شرکت ازچند ماه گذشته درخواست افزایش ۱۵درصدی قیمت محصولات خود را به شورای رقابت ارسال کرده است، گفت:با افزایش هزینه های تولید امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد.بهرام شریعت با اشاره به اینکه دولت در صدد یکسان سازی نرخ ارز است، اظهار داشت: این سیاست نشان می‌دهد که در آینده قیمت خودرو حتما افزایش خواهد یافت.

کاهش تولید زیتون در سالجاری

عضو شورای ملی زیتون از کاهش تولید زیتون در سال جاری به دلیل گرما و احتمال طغیان آفت مگس زیتون خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم روغن زیتون خارجی در بازار‌های جهانی بیش از 25 دلار و قیمت روغن زیتون در بازار‌های داخلی حدود 40 تا 50 هزار تومان عرضه می‌شود.

تولید کامیون در چهار شرکت متوقف شد

تیر ماه امسال تولید انواع کامیون در چهار شرکت خودروساز داخلی متوقف شد. تیرماه امسال تولید انواع کامیون در شرکت ارس خودرو دیزل ، سایپادیزل ، رایان فن گستر دیزل و ماموت با کاهش صددرصدی به صفر رسید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |