شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 13862 11:20 1394/04/13
اخبار کوتاه کسب و کار 13 تیر

اخبار کوتاه کسب و کار 13 تیر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار 13 تیر

اخبار کوتاه کسب و کار 13 تیر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

پیش‌بینی رشد 20 درصدی تولید گندم در کشور

عضو کمیسیون کشاورِزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: دولت به 12 میلیون تن گندم برای مصرف مردم نیاز دارد.محمدتقی توکلی در گفتوگو با ایسنااظهار کرد: خوشبختانه امسال وضعیت تولید گندم کشور بد نبوده و پیشبینی میشود که نسبت به سالگذشته 20 درصد افزایش در تولید داشته باشیم.وی اضافه کرد: سالگذشته حدود 7 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد و امسال نیز وزارت جهاد کشاورزی پیشبینی کرده که 12 میلیون تن تولید شود.

مدت زمان مجاز تحویل خودرو تعیین شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستورالعملی شرایط جدید فروش و پیش‌فروش خودروهای داخلی و وارداتی و مدت زمان مجاز تحویل خودروهای فروخته شده را تعیین کرد.طبق این دستورالعمل، حداکثر تاریخ تحویل خودروهای فروخته شده به روش فروش فوری، حداکثر یک ماه است. همچنین در این دستورالعمل حداکثر تاریخ تحویل خودرو در روش پیش‌فروش قطعی معادل 9 ماه و حداکثر زمان تحویل در شرایط پیش‌فروش عادی، حداکثر 12 ماه تعیین شده است. طبق این دستورالعمل،‌ حداکثر زمان تحویل خودرو در روش مشارکت در تولید نیز، سه سال پیش‌بینی شده است. همچنین طبق این دستورالعمل حداکثر تاریخ تحویل در روش فروش سفارشی (نصب آپشن‌های مورد درخواست مشتری)، در خودروهای داخلی سه ماه و خودروهای وارداتی، چهار ماه تعیین شده است.

اطلس فولاد برای نخستین بار رونمایی می‌شود

مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از رونمایی از اطلس فولاد برای نخستین بار در کشور خبر داد و دلیل در اولویت قرار گرفتن صنعت فولاد و حمایت جدی‌تر از آن را استراتژیک بودن آن عنوان کرد.محمد فاطمیان در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد گلایه‌های مطرح شده پیرامون حمایت زیاد از صنعت فولاد گفت: صنعت فولاد، صنعتی استراتژیک است؛ هر آنچه امروز هستیم ماحصل تصمیمات درست یا غلط گذشته است.

تولید خودرو ۱۶درصد افزایش یافت

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو گفت: تولید انواع خودرو در کشور در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۶.۲درصد افزایش یافت. ساسان قربانی با اشاره به رشد ۱۶.۲درصدی تولید انواع خودرو، افزود: این در حالی است که تاکنون ۸۶.۶درصد از برنامه تحقق بخشیده و به دلیل عقب بودن خودروسازان از برنامه، وزیر صنعت، معدن و تجارت بر همت هرچه بیشتر از سوی خودروساران برای جبران این عقب ماندگی تاکید داشتند.به گفته قربانی، مجموع تولید خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۲۶۲هزار و ۱۶۱دستگاه بوده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |