چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 39435 17:11 1395/06/09
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۰ شهریور ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۰ شهریور ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۰ شهریور ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۰ شهریور ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

زغال‌سنگ صنعت بدون متولی!

رئیس مجمع شرکت صنعت و معدن شمال شرق ایران عدم وجود تمرکزمدیریتی را نخستین مشکل صنعت و معدن کشور دانست و گفت: امروز زغال و صنعت زغال‌سنگ کشور متولی خاصی ندارد. اردشیرسعد محمدی با بیان اینکه برنامه‌ریزی و جهت‌دهی نیاز اساسی بخش زغال ایران است، بیان داشت: امروز زغال نیازمند سیاستگذاری و برنامه‌ریزی است که متأسفانه در این زمینه کارهای مثبتی صورت نگرفته است.وی افزود: یکی از مشکلات این بخش، عدم تربیت نیروی متخصص است که امروز متأسفانه در سطح دانشگاه‌های کشور به این مقوله توجهی نمی‌شود و اگر نتوانیم دانشجویان امروز را برای بهره‌برداری فردا تربیت کنیم، قطعاً نباید انتظار روزهای روشن را برای صنعت زغال ایران متصور باشیم.  

قرارداد پرتاب ۳ ماهواره ایرانی منعقد شد

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: قرارداد پرتاب ۳ ماهواره ایرانی به فضا منعقد شده است. محسن بهرامی با بیان اینکه قرارداد پرتاب سه ماهواره به فضا منعقد شده است، اظهار داشت: ماهواره دوستی از دانشگاه شریف نخستین ماهواره ای است که نیمه دوم امسال پرتاب می شود.وی گفت: همچنین تلاش می شود ماهواره طلوع از صاایران و ماهواره آت ست از دانشگاه امیرکبیر تا ظرف یک سال آینده به فضا پرتاب شوند.بهرامی افزود: ایران در صنعت ساخت ماهواره در غرب آسیا و شمال آفریقا، پس از روسیه و هند در جایگاهی بالاتر از بقیه کشورها قرار دارد.  

آمادگی کمیسیون ملی یونسکو برای توسعه همکاری با ایمیدرو

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، یکی از اهداف این سازمان را تلاش برای خروج حوزه معدن و صنایع معدنی کشور از انزوا و توجه مدیریت کلان کشور و تصمیم سازان به این حوزه دانست. مهدی کرباسیان درملاقات دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو تصریح کرد: فرصت‌های موجود در حوزه معدن یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های مهم کشور پس از نفت و گاز است.وی ادامه داد: تلاش‌های انجام شده در ۱۰۰سال اخیرتنها اکتشاف چندهزارکیلومترمربع ازمساحت کشوربوده و هنوز ظرفیت‌های بسیار زیادی برای اکتشاف وجود دارد.کرباسیان گفت: برای توسعه این فناوری، استفاده ازعلم و فناوری بین‌المللی ومنابع مالی خارجی درکنار مهارت و دانش متخصصان داخلی ضروری است.وی ماموریت ایمیدرو را توسعه معدنی از طریق سرمایه گذاری و توانمند‌سازی بخش خصوصی دانست. دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو نیز، آمادگی این کمیسیون را برای ایجاد و توسعه همکاری‌های پژوهشی و آموزشی و برگزاری دوره‌های مشترک ملی و بین‌المللی با همکاری ایمیدرو اعلام کرد.          


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |