جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 12817 14:25 1394/03/01
اخبار کوتاه کسب و کار ۰۲ خرداد

اخبار کوتاه کسب و کار ۰۲ خرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۰۲ خرداد

اخبار کوتاه کسب و کار ۰۲ خرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

بیش از ۸۰ درصد معادن کشور مسئول ایمنی مستقل ندارند

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: بررسی ها نشان می دهد بیش از ۸۰ درصد معادن کشور که افزون بر ۲۵ نفر کارگر دارند، فاقد مسئول ایمنی مستقل هستند، درحالی که برابر با قانون ایمنی در معادن لزوم حضور مسئول ایمنی به صراحت قید شده است.هرمز ناصرنیا روز جمعه به مناسبت آغاز هفته معدن در گفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: واقعیت این است که از نظر ایمنی در معادن کشور خیلی ضعیف فعالیت می شود لذا باید به اهمیت این موضوع توجه جدی صورت گیرد.

لزوم برندسازی برای صادرات قطعات خودرو

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: برای فعالیت در حوزه صادرات باید به سمت برندسازی حرکت کنیم و در این زمینه کار اساسی انجام شود. محمد مجیری خاطرنشان کرد: در شرایط پس از تحریم، شرایط برای خودروسازان و قطعه سازان به گونه دیگری رقم خواهد خورد و فضا برای فعالیت این افراد، بازتر خواهد شد.

نبود زیرساخت لازم برای تولید گوشی تلفن همراه

رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم کارت و تلفن همراه در خصوص وضعیت تولید تلفن همراه در کشور، گفت: در حال حاضر تولید گوشی تلفن همراه ناچیز است و بیشتر به صورت مونتاژصورت می گیرد؛ اگربخواهیم خیلی خوشبینانه بنگریم، کمتر از۱۰درصد گوشی های موجود در بازار، تولید داخل است. افشار فروتن لاریجانی در گفتگو با ایلنا، با بیان این که این مسئله کاملا طبیعی است، افزود: کاربران بیشتر تمایل دارند از برند های معروف استفاده کنند و برای ایجاد رقابت در این عرصه، باید زیر ساخت هایی فراهم شود؛ در حال حاضر ما فاقد چنین زیر ساخت هایی هستیم و اطمینان لازم، میان کاربران و تولید کنندگان وجود ندارد.

سردرگمی صنایع غذایی در وزارتخانه‌های کشاورزی و صنعت

یک کارشناس صنایع غذایی ادعا کرد: در طرح انتزاع وظایف وزارت جهاد کشاورزی از صنعت، معدن و تجارت، ارزیابی دقیقی از ظرفیت‌های این دو وزارتخانه صورت نگرفته و صنایع غذایی طی این طرح سردرگم شده‌اند.مسیح انصاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: درخصوص صنایع تبدیلی بلافصل باید راهکارهای ایجاد سهولت کار برای متقاضیان احداث واحدهای صنایع غذایی مدنظر قرار می‌گرفت اما از آن غفلت شده است؛ به طور مثال هم‌اکنون در احداث واحدهای تولید روغن خوراکی، فعالیت بخش روغن‌کشی زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی و بخش تصفیه روغن زیر نظر وزارت صنعت است.

 
 
 


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |