چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 8658 15:24 1393/10/16
اخبار کوتاه کسب و کار هفدهم دی ماه

اخبار کوتاه کسب و کار هفدهم دی ماه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار هفدهم دی ماه

اخبار کوتاه کسب و کار هفدهم دی ماه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رییس فولادی در دخانیات

پس از استعفای معصوم نجفیان از مدیرعاملی شرکت دخانیات در هفته‌های گذشته، سرانجام نعمت‌الله شهبازی سرپرست شرکت ملی دخانیات شد. چندی پیش مدیرعامل پیشین شرکت دخانیات از سمت خود استعفا کرد و سرانجام نعمت الله شهبازی، قائم مقام صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد با حفظ سمت از روز سه‌شنبه کار خود را به عنوان سرپرست شرکت دخانیات ایران آغاز کرد.

افزایش ۶۱ درصدی واردات خودرو

واردات خودروی سواری در ۹ ماهه سال جاری با ۶۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود ۱٫۵ میلیارد دلار رسید. در ۹ ماهه سال جاری ۷۱ هزار و ۸۹۶ دستگاه خودروی سواری به ارزش یک میلیارد و ۴۵۷ میلیون و ۲۴۰ هزار دلار وارد کشور شده است.این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۷۷ هزار و ۷۵۵ دستگاه خودروی سواری وارد کشور شده بود که ارزش آن برابر ۹۲۸ میلیون و ۶۳۱ هزار دلار بوده است.

سایه سنگین سرنگ‌های چینی بر سر تولید داخل

رییس سندیکای تولیدکنندگان سرنگ و سر سوزن گفت: واردات سرنگ‌های چینی در سال‌های اخیر ضربه شدیدی به کارخانه‌های سرنگ‌سازی داخلی وارد کرده است.خالد رویین‌تن در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تولیدات سرنگ در داخل کشور بسیار بیشتر از نیاز داخلی است با انتقاد از صدور مجوز برای واردات سرنگ‌های چینی گفت: در سال‌های اخیر مجوزهایی برای واردات سرنگ از چین داده شد که سندیکای تولیدکنندگان سرنگ بسیار تلاش کرد تا این مجوزها داده نشود و البته حدود یک سال است که این مجوزها صادر نمی‌شود.

صادرات ۱ میلیارد دلاری سایپا از پراید

گروه خودروسازی سایپا تا کنون از صادرات پراید بالغ بر ۱ میلیارد دلار ارز آوری کسب کرده است. گروه خودروسازی سایپا موفق شده بر اساس برنامه استراتژیک خود بیش از یک میلیارد دلار، از صادرات محصول پراید( گروه ایکس ۱۰۰) به بازارهای هدف درآمد کسب نماید.این گزارش می افزاید: بیش از نیمی از صادرات خودرو پراید به کشور عراق صورت گرفته که نشانگر محبوبیت و علاقمندی مردم این کشور به این خودرو در کشور عراق است. این درحالی است که میزان این صادرات به سایر بازارها نیز در حال افزایش می باشد.

کم‌کاری در ارزیابی کیفیت صنایع غذایی

نایب رییس انجمن مدیریت کیفیت از اینکه ارزیابی کیفیت صنایع غذایی ایران به خوبی صورت نمی‌گیرد، انتقاد و اظهار کرد: این امر تنها به صورت انتخابی از سوی شرکت‌های مختلف در مراسم جایزه ملی کیفیت غذا و دارو خلاصه شده است.




  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |