چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12851 14:42 1394/03/02
اخبار کوتاه کسب وکار سوم خرداد ماه

اخبار کوتاه کسب وکار سوم خرداد ماه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب وکار سوم خرداد ماه

اخبار کوتاه کسب وکار سوم خرداد ماه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رونقي تازه در روابط تجاري تهران ـ جاكارتا

ریيس سازمان توسعه تجارت در ديدار با هيأت تجاري اندونزي گفت: ايران عزم جدي براي عملياتي‌كردن تجارت ترجيحي بين دو كشور دارد. ولي‌الله افخمي‌راد در اين ديدار با تأكيد بر اينكه حجم تجارت ايران و اندونزي رقم قابل توجهي نيست، گفت: یکی از راهکارهای افزایش مبادلات تجاری ایران و اندونزی موافقتنامه‌های تجارت ترجیحی است که ما عزم جدی بر اجرایی شدن آن داریم. وی با بیان اینکه امیدوارم حضور هیات اندونزیایی به بسط ارتباطات تجاری دو کشور بینجامد، تاکید کرد: سال 2014 ما كمتر از 200 ميليون دلار تجارت داشته‌ايم، در حالي كه با توجه به ظرفيت‌هاي دو كشور اين رقم را به راحتي مي‌توان افزايش داد.افخمی‌راد افزود: متأسفانه از سال 1385 تاكنون اجرايي‌كردن تعرفه ترجيحي بين ايران و اندونزي در حد حرف باقي مانده و عملياتي نشده است. من از همكارانم خواسته‌ام اقدامات جدي‌اي را در اين راستا انجام دهند تا به امضاي تفاهمنامه برسيم.

رکورد تولید خودرودر سایت اسکندریه عراق شکسته شد

باحضور تیمی متشکل از مهندسین و تکنسین های فنی سایپا جهت آموزش و انتقال تجربه در سایت اسکندریه عراق، روند تولید در این سایت علی رغم مشکلات سیاسی و داخلی در کشور عراق، در سال94 به ثبات نسبی رسیده و به بالاترین میزان تولید در چند سال گذشته به صورت CKD رسیده است. در اردیبهشت ماه 94 با تلاش و همت همکاران مستقر در سایت اسکندریه عراق، تولید 65 دستگاه در روز به تثبیت رسید و در 21 اردیبهشت 94 با تولید 80 دستگاه خودرو، رکورد تولید در این سایت تولیدی شکسته شد.

هجمه نادرست به صنعت فرآورده‌های گوشتی

دبیرکانون انجمن‌های صنایع غذایی تصریح کرد: از گوشت بوفالو در تولید سوسیس و کالباس استفاده نمی‌شود و اگر به فرض هم از این گوشت در تولید فرآورده‌های گوشتی استفاده شود در حد استاندارد و تحت نظارت سازمان استاندارد است درصورتیکه اخبار اخیر در این باره، هجمه نادرست به صنعت فرآورده‌های گوشتی وارد کرده است.کاوه زرگران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سال گذشته فقط 800 تن گوشت بوفالو به کشور وارد شده است، اظهار کرد: شایعاتی که در مورد گوشت بوفالو مطرح می‌شود، صحت ندارد.وی تصریح کرد: هیچ‌گونه جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد و تمامی گوشت‌های وارداتی تحت نظارت دقیق قرار دارند و جای نگرانی برای مصرف سوسیس و کالباس نیست.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |