جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 13637 14:59 1394/04/05
اخبار کوتاه صفحه بانک و بیمه - 6 تیر94

اخبار کوتاه صفحه بانک و بیمه - 6 تیر94

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه صفحه بانک و بیمه - 6 تیر94

اخبار کوتاه صفحه بانک و بیمه - 6 تیر94

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

اطلاعیه بانک صادرات در پی بروز وقایع اخیر:

بانک صادرات ایران هیچ گونه دخالتی در مسائل موسسه میزان ندارد

بانک صادرات ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد که هیچ گونه دخالتی در مسائل موسسه میزان ندارد.در پی اتفاقات و مسائلی که در خصوص موسسه منحل شده میزان در استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و مشکلاتی که برای سپرده گذاران این موسسه به وجود آمده و نام و عنوان بانک صادرات ایران در فضای رسانه ای کشور مطرح شده است این بانک در جهت تنویر افکار عمومی و احترام به حقوق شهروند اطلاعیه ای صادر کرد.

در اطلاعیه بانک صادرات آمده است: این بانک هیچ گونه دخالتی در امور مربوط به موسسه مالی میزان نداشته و ندارد و بر اساس درخواست هیات تسویه که از سوی مراجع قضایی منصوب شده است نسبت به افتتاح حساب جهت انجام امور بانکی اقدام و از محل وجوه واریزی به حساب، از سوی هیات تسویه و بر اساس لیست های که این هیات در اختیار بانک صادرات ایران قرار می دهد نسبت به پرداخت وجوه سپرده گذاران تا مبلغ موجودی این حساب اقدام می کند. بر اساس این اطلاعیه، بانک صادرات در رابطه با مسائل، اقدامات و فعالیت های موسسه میزان هیچ گونه تعهد و مسوولیتی نداشته و ندارد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر مطرح کرد:

بررسی عوامل سیر نزولی قیمت طلا و ارز

روند قیمت‌ سکه و ارز از 12 خرداد ماه با کاهش قیمت مواجه شد و این روند تا اواسط هفته گذشته ادامه یافت. دو هفته اخیر بهای سکه روند نزولی داشت به طوری که هفته گذشته به پایین‌ترین سطح خود در چند ماه اخیر رسید. قیمت سکه طرح جدید که از 12 خرداد ماه 930 هزار تومان معامله شد، تا روز گذشته روند نزولی اما با نوسانی را طی کرده است به طوری برخی فعالان بازار می‌گویند هفته گذشته سکه در سطح 900 هزار تومان هم معامله شد. در همین باره محمد کشتی آرای سه عامل را برای این روند نزولی قیمت‌ سکه قائل است.

وی می‌گوید: عامل اول کاهش بهای اونس جهانی است که نسبت به هفته قبل 19 دلار کاهش داشته است. در داخل هم بهای ارز افت کرده و موجب شده قیمت سکه به پایین‌ترین سطح در چند ماه اخیر برسد. رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تصریح می‌کند: کاهش نرخ ارز به نظر می‌رسد متاثر از دو عامل باشد؛ عامل اول مذاکرات 1+5 و انتظار برای متقاضیان برای نتیجه آن و عامل دوم افت معاملات در ماه رمضان است. وی معتقد است: این عوامل بر قیمت سکه تاثیر گذاشت و کاهش نرخ‌ها را موجب شد؛ در پی این کاهش قیمت، مقداری از سطح تقاضای خرید سکه و طلا کاسته شده و خریداران فعلا دست نگه داشته‌اند تا براساس تغییر و تحولات قیمت‌ها در روزهای آینده تصمیم‌گیری کنند. کشتی آرای می‌گوید: به طوری طبیعی اگر قیمت در روزهای آینده نوسانی داشته باشد، بهای طلا و سکه هم دچار نوسان خواهد شد.

ثبت الکترونیکی متقاضیان نمایندگی بیمه ایران

پذیرفته شدگان آزمون درصورت موفقیت در مراحل بعدی، مجوز نمایندگی بیمه عمر اعطاء خواهد شد. به ‌گزارش جهان اقتصاد به نقل از بیمه ایران برای متقاضیان نمایندگی این شرکت که از طریق سایت الکترونیکی ثبت نام کرده اند اطلاعیــــه صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: باتوجه به محــدودیــت ایجاد شده در جذب نمایندگی حقیقی(عمومی) و اعلام بیمه مرکزی بر اجرای آیین نامه 54 شورای عالی بیمه، آژمون ورودی بیمه ایران به منظور جذب نماینده فروش بیمه عمر (موضوع آیین نامه 54 ) برگزار می شود.

درادامه آورده است: بدیهی است به پذیرفته شدگان آزمون درصورت موفقیت در مراحل بعدی، مجوز نمایندگی بیمه عمر اعطاء خواهد شد. این گزارش افزوده است:همچنین نمایندگان بیمه عمر در صورت اخذ مجوز جذب نمایندگی جنرال (عمومی) از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اولویت پذیرش نمایندگی عمومی این مجموعه قرار خواهند گرفت.

برگزاری سیزدهمین نشست هیات امنای پژوهشکده بیمه

سیزدهمین نشست هیات امنای پژوهشکده بیمه به ریاست محمد ابراهیم امین برگزار شد.موضوعات مربوط به اعمال سياست هاي راهبردي و امور جاري پژوهشكده بيمه مورد بررسي قرار گرفت و پس از ارائه گزارش عملكرد و فعاليت هاي سال گذشته بودجه سال 94 پژوهشكده بيمه توسط هيات امنا تصويب شد.در نشست هيات امناي پژوهشكده بيمه كه رييس پژوهشكده دبيري آن را بر عهده دارد، عملكرد مالي سال 93 پژوهشكده بيمه نيز به تصويب رسيد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |