پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 6207 16:04 1393/08/04
اخبار کوتاه  دو کتابخانه ایران در فهرست۱۰۰۱کتابخانه دیدنی جهان

اخبار کوتاه دو کتابخانه ایران در فهرست۱۰۰۱کتابخانه دیدنی جهان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه  دو کتابخانه ایران در فهرست۱۰۰۱کتابخانه دیدنی جهان

اخبار کوتاه دو کتابخانه ایران در فهرست۱۰۰۱کتابخانه دیدنی جهان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

کتابخانه بازار تهران واقع در خانه فرهنگ بازار و کتابخانه استان قدس رضوی به انتخاب فدراسیون بین المللی انجمن ها و مؤسسه های کتابداری IFLA در فهرست ۱۰۰۱ کتابخانه دیدنی جهان قرار گرفت

.سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز یکشنبه گزارش داد، بخش کتابخانه های عمومی فدراسیون بین المللی انجمن ها و مؤسسه های کتابداری IFLA، اوایل تابستان امسال از همکاران کتابدار در سراسر جهان برای تعیین کتابخانه های دیدنی در کشور محل اقامت خود فراخوان داد .بنا به این گزارش ، در این فراخوان معیارهایی همچون معماری ساختمان کتابخانه، موقعیت مکانی، برنامه های خلاقانه یا نحوه تعامل با جامعه را برای گزینش کتابخانه های برتر اعلام کرده بودند.

حدود ۲۵ کشور در این فهرست نماینده دارند و از ایران نیز دو کتابخانه آستان قدس رضوی و کتابخانه بازار واقع در خانه فرهنگ بازار تهران در این فهرست به چشم می خورد.

علت انتخاب کتابخانه بازار از سوی فدراسیون بین المللی انجمن ها و مؤسسه های کتابداری واقع شدن آن در خانه تاریخی و زیبای سلطان بیگم از نزدیکان ناصرالدین شاه است که یک تالار آینه زیبا در آن وجود دارد.

این کتابخانه با داشتن حدود شش هزار جلد کتاب با موضوع های متنوع با تأکید بر کتب موزه و بازار در خانه فرهنگ بازار واقع شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |