پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 3258 14:57 1393/04/21
اخبار کوتاه بازارسرمایه /21تیر

اخبار کوتاه بازارسرمایه /21تیر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه بازارسرمایه /21تیر

اخبار کوتاه بازارسرمایه /21تیر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

وزیر اقتصاد: برای واگذاری، استقلال و پرسپولیس را تحویل گرفته‌ایم

گرروه بازارسرمایه : وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سر نوشت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای ما مهم است و با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان، هر دو باشگاه برای واگذاری در اختیار ما قرار گرفت.

طیب نیا درباره زمان واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: این دو باشگاه را برای واگذاری در اختیار داریم و این کار را با هماهنگی کامل با دکتر گودرزی انجام خواهیم داد.وزیر اقتصاد و امور دارایی در مورد زمان واگذاری دو باشگاه افزود: این کار را از مدت‌ها قبل شروع کرده ایم و بزودی در این مورد اطلاع رسانی می‌کنیم.

حمایت بانک رفاه از برنامه تلویزیونی"دم افطار"

گروه بازارپول : هم زمان با حلول ماه مبارک رمضان و پخش برنامه های مناسبتی، بانک رفاه کارگران در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود و به طریق سال گذشته حامی برنامه تلویزیونی "دم افطار" شد.این برنامه با مشارکت بانک رفاه کارگران و سازمان بهزیستی کشور از شبکه پنج سیمای ج.ا.ا. و با هدف حمایت های معنوی و جمع آوری کمک های مردمی و خیرین برای مددجویان سازمان بهزیستی تدارک دیده شده است و در ایام ماه مبارک رمضان به صورت مستقیم و زنده از ساعت حدوداً 19:50 الی20:40 از محل شیرخوارگاه آمنه با اجرای آقای یراق بافان مجری برتر برنامه های مذهبی پخش می شود.

راه اندازی مرکز ارتباط مشتریان بانک خاورمیانه

گروه بازارپول : بانک خاورمیانه با هدف سرعت بخشیدن در ارائه خدمات و افزایش رفاه مشتریان خود قصد دارد بخش عمده­ ای از نیازهای مشتریان را به صورت غیرحضوری پاسخگو باشد.بدین منظور این بانک در اقدامی جدید، مرکز ارتباط با مشتریان را" به شماره 88726690 راه اندازی کرد. این مرکز آماده پاسخ گویی به پرسش‌های بانکی و دریافت نظرات، پیشنهادها، انتقادات و شکایات شما هم میهنان می‌باشد.

بانک پاسارگاد افزایش سرمایه می دهد

گروه بازارپول :بـانـک پـاسـارگـاد (سهامی عام) راس ساعت 9صبح روز سه شنبه مورخ 1393/04/31برای افزایش سرمایه، مجمع عمومی فوق العـاده برگزار می کند.این بانک از تمامی سهامداران ، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 9 صبح روز سه شنبه سی و یکم تیر ماه سال جاری درمحل مجتمع فرهنگی ورزشی شهید بهشتی، به نشانی تهران، خیابان شریعتی، خیابان پل رومی، خیابان شهید حسن اکبری، پلاک 2برگزار می شود،شرکت کنند.

دسترسی 14روستا به یک خودپرداز

گروه بازارپول : به منظور فراهم نمودن دسترسی عمومی و ارائه خدمات متنوع بانکی به هموطنان اولین دستگاه خودپرداز(ATM) شبکه بانکی کشور در بخش گرگن جنوبی شهرستان مبارکه توسط پست بانک ایران نصب و راه‌اندازی گردید.این بخش دارای 14روستاست و تاکنون هیچ‌گونه خودپردازی توسط شبکه بانکی در این بخش نصب نگردیده که با نصب این دستگاه توسط دفترخدمات بانکی روستای زودان، امکان دسترسی اهالی این منطقه و روستاهای همجوار برای استفاده از خدمات الکترونیکی بانکی فراهم شده است.

دادگاه اروپا بیمه معلم را از لیست تحریم خارج کرد

گروه بازارپول : مدیرعامل بیمه معلم از صدور حکم دادگاه اروپا مبنی بر خروج این شرکت از لیست تحریم اتحادیه اروپا خبر داد. محمدابراهیم تحسیری با اشاره به پيشينه تحریم بیمه معلم از سوی اتحادیه اروپا، گفت: از دو سال پيش و زماني که به دليل تحريم‌هاي دولت‌های غربي، بيمه معلم بيمه کشتي هاي ناوگان کشتيراني جمهوري اسلامي ايران را بر عهده گرفت، اتحاديه اروپا نسبت به تحريم بيمه معلم اقدام کرد.وي ادامه داد: از زمان شروع اين تحريم، شرکت بيمه معلم با اقامه دعوي به دادگاه اروپا نسبت به اثبات حقانيت اين شرکت اقدام کرد و حدود چهار ماه پيش دادگاه اروپا جهت رسيدگي به اين دعوي تشکیل و دفاع خوبی از سوي وکلاي بيمه معلم در این جلسه انجام شد.

پرداخت خسارت بیمه نامه بدنه به هواپیمای فوق سبک

گروه بازارپول : شرکت سهامی بیمه ایران خسارت کلی بیمه نامه بدنه یک فروند هواپیمای فوق سبک آموزشی و آتش سوزی شرکت پردیس سرام پاژ را به بیمه گذاران این دو پرونده پرداخت کرد. بدنبال انحراف از مسیر اصلی و سقوط یک فروند هواپیمای فوق سبک بر روی شن و ماسه های بیابان اطراف فرودگاه گلبهار شهر مشهد که در حین انجام پرواز آموزشی بود، این هواپیما متحمل خسارت کلی شد.از آنجا که آسیب به هواپیمای فوق سبک کلی بود، خسارت بیمه نامه بدنه این هواپیما به صورت کامل و به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال و در کمتر از 10 روز در وجه ذینفعان کارسازی شد..

محاکمه 3رئیس بانک پرونده 3هزار میلیاردی

گروه بازارپول : رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: 3رئیس بانک حاضر در پرونده فساد 3هزار میلیاردی به صورت همزمان محاکمه خواهند شد.ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره آخرین وضعیت پرونده 3 هزار میلیاردی و بازگشت خاوری مدیرعامل فراری بانک ملی ایران، گفت: در اجلاس اخیر آمبودزمان جهانی با آمبودزمان کانادا صحبت و گفت‌وگو کردیم و از آنها خواستیم براساس تعهدشان که در بحث پذیرش آمبودزمان دارند نسبت به باز گرداندن خاوری اقدام لازم را انجام دهند.وی افزود: از آنجا که بانک صادرات مبداء وقوع فساد 3 هزار میلیاردی بوده و بانک ملی مقصد این فساد، باید هر دو رئیس بانک و بانک سوم همزمان محاکمه شوند.

تصویب افزایش سرمایه فولاد مبارکه اصفهان

گروه بازارسرمایه :رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ای سازمان بورس از افزایش سرمایه شرکت فولاد مبارکه اصفهان از مبلغ 36 به 50 هزار میلیارد ریال خبر داد. این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی، 12 هزار و 500 میلیارد ریال و از محل سود انباشته، یک هزار و 500 میلیارد ریال، جمعا به مبلغ 14 هزار میلیارد ریال خواهد بود.غلامرضا ابوترابی، رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ای سازمان بورس و اوراق بهادار، با اعلام این خبر اظهار داشت: افزایش سرمایه حدود 39 درصدی شرکت فولاد مبارکه اصفهان از مبلغ 36 هزار میلیارد ریال به مبلغ 50 هزار میلیارد ریال صورت گرفت.وی ادامه داد: این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی، 12 هزار و 500 میلیارد ریال و از محل سود انباشته یک هزار و 500 میلیارد ریال محاسبه شده است که مجموع این افزایش سرمایه بالغ بر 14 هزار میلیارد ریال خواهد بود.

تخفیف 50 درصدی دستگاه‌های رمزیاب (OTP) بانک صادرات

گروه بازارپول :بانک صادرات ایران در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه‌های کتاب سراسر کشور دستگاههای رمزیاب (OTP) را با 50 درصد تخفیف به متقاضیان عرضه میکند.

براساس مصوبه هیات مدیره این بانک، مشتریان و متقاضیان استفاده از سیستم اینترنت بانک صادرات ایران میتوانند ضمن ثبت نام در سامانه یادشده نسبت به تهیه دستگاه رمزیاب (OTP) در نمایشگاه‌های کتاب سراسر کشور در سال 1393 اقدام و از 50 درصد تخفیف ویژه برخوردار گردند.

آغاز به‌کار شعبه امین‌ حضور بانک سامان

گروه بازارپول : شعبه امین‌حضور بانک سامان با کد 853 در مراسمی با حضور مدیرعامل، مدیران ارشد بانک، کسبه و اهالی محل فعالیت خود را آغاز کرد.در این مراسم، سید احمد طاهری بهبهانی مدیرعامل بانک سامان در سخنانی، ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، به جایگاه منطقه امین‌حضور در تجارت لوازم خانگی اشاره کرد و گفت: امیدوارم با افتتاح این شعبه بانک سامان بتواند از موقعیت بین‌المللی خود در جهت توسعه تجارت لوازم خانگی کشورمان نقش موثرتری ایفا کند.مدیرعامل بانک سامان با اشاره به موفقیت‌های بانک در سال گذشته در زمینه تجارت بین‌المللی تصریح کرد: در سال 1392 بیش از 30 درصد واردات مواد دارویی و 25 درصد واردات محصولات غذایی حیاتی و موردنیاز کشور از طریق بانک سامان وارد شده است.

بیشترین ارزش معاملات بازار در دست 10 نماد

گروه بازارسرمایه : 10نماد معاملاتی دیروز بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند که در این میان شرکت‌های خودرویی پیشتاز بودند.ارزش کل معاملات دیروز بورس تهران به 142 میلیارد تومان و فرابورس ایران نیز به 157 میلیارد رسید و بیش از 531 میلیون برگ سهم نیز داد و ستد شد.در این میان 10 نماد بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند به طوری که در نمادهای ایران خودرو 14 میلیارد و 426 میلیون تومان، سیرمایه‌گذاری ساپا 6 میلیارد و 850 میلیون تومان، نفت بهران 6 میلیارد و 547 میلیون تومان و سایپا 6 میلیارد و 528 میلیون تومان سهام بین سرمایه‌گذاران دست به دست شد.به ترتیب هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) نیز در رده بعدی قرار گرفت و با معامله بیش از 12 میلیون و 400 هزار سهم، چیزی حدود 6 میلیارد و 247 میلیون تومان از ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

کاهش یک درصدی قیمت اوراق تسهیلات مسکن

گروه بازارسرمایه : بازار امتیاز تسهیلات مسکن با کاهش قیمت روز شنبه یک درصدی همراه بود و هر ورقه امتیاز تسهیلات مسکن دی 90 ، 868 هزار و 541 ریال قیمت خورد.در نخستین روز هفته کاری معاملات فرابورس، 149.1 میلیون اوراق به ارزش 1.5هزار میلیارد ریال خرید و فروش شد.در معاملات بازار های فرابورسی 149.1 میلیون اوراق در 17 هزار و 555 نوبت به مبلغ 1.5هزار میلیارد ریال معامله شد و شاخص فرابورس با 7.5 واحد رشد به کانال 790.03 واحد رسید.در میان شرکت های فرابورسی بانک دی با معامله بیش از 11میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را داشت و هر سهم با 1.8 درصد رشد به نرخ 1914 ریال رسید. پس از آن در حالی که 7.9 میلیون سهم گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان توسط سهامداران مورد معامله قرار گرفت این سهم توانست جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد؛ هر چند هر سهم با افت 3 درصدی همراه بود و نرخ 2023 ریال را ثبت کرد.

بانک سینا افزایش سرمایه می دهد

گروه بازارسرمایه : مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده بانک سینا روز دوشنبه 30تیر ماه جاری در محل هتل پارسیان استقلال واقع در تهران، تقاطع شهید چمران و ولیعصر برگزار می شود.دستور جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه که راس ساعت 15 برگزار می شود شامل استماع گزارش هیئت مدیره در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به 29/12/1392، استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی در خصوص صورت های مالی مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به 29/12/1392، بررسی و تصویب صورت های مالی مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به 29/12/1392 و اتخاذ تصمیم نسبت به تقسیم سود، انتخاب حسابرس مستقل و بازرس قانونی بانک برای عملکرد سال مالی 29/12/1393 و تعیین حق الزحمه آنان، انتخاب اعضای هیأت مدیره، تعیین روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی های بانک، تعیین پاداش هیأت مدیره، تعیین حق حضور اعضاء غیر موظف هیأت مدیره و سایر موارد در صلاحیت مجمع عمومی عادی سالیانه تعیین شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |