پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 13321 17:50 1394/03/25
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۶ خرداد

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۶ خرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۶ خرداد

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۶ خرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 مذاکره آخوندی با رئیس اجرایی گروه ایرباس در پاریس

وزیر راه درسفربه فرانسه ضمن سخنرانی درآکادمی دیپلماتیک بین المللی با موضوع اقتصاد ایران درچشم‌انداز لغو تحریم‌های بین‌المللی با رئیس اجرایی گروه ایرباس و وزیر مسکن فرانسه و دبیر دولت فرانسه در امور حمل ونقل دیدار و مذاکره خواهد کرد. عباس آخوندی بنابردعوت مسئولان وزارت حمل و نقل فرانسه از نمایشگاه بین‌المللی هوایی در پاریس که از ۱۵تا ۲۱ژوئن (۲۵تا ۳۱خرداد) با حضور فعالان حوزه حمل و نقل هوایی برگزار می‌شود، بازدید و با مدیران ارشد شرکت کننده ملاقات و مذاکره خواهد داشت.

بنادر هوشمند می‌شوند

معاون امور دریایی سازمان بنادر گفت: امروزه ایجاد بنادرهوشمند درجهان مورد توجه است زیرا این بنادر سبب کاهش مصرف انرژی، کاهش آلودگی‌های ناشی از مصرف سوخت و افزایش قابلیت‌های اقتصادی می‌شوند.هادی حق‌شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوری کشور گفت: برگزاری مانور ملی منطقه‌ای جستجو، نجات و مقابله با آلودگی نفتی در دریای خزر در واقع بررسی آمادگی‌های لازم در مقابله با هرگونه بلایای طبیعی است.

بهره‌برداری از نخستین دریاپاک ایران

نخستین شناور جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی ساخت ایران رسما به آب انداخته شد تا پس از ثبت چند اختراع مهم در طول ماه‌های گذشته با نهایی‌ شدن این شناور بخش دیگر از حرکت ایران در مسیر خودکفایی دریایی تکمیل شود. این شناور که با مشارکت یک شرکت اروپایی ساخته و نهایی شده در شرایطی با حضور مقامات دریایی کشور آغاز به کار کرد که می‌تواند نیاز ایران در طول سال‌های آینده را با تولیدی انبوه جبران کند.

برقی‌سازی خط‌آهن تهران-مشهد به مشکل مالی برخورد

معاون فنی و زیربنایی ‌راه‌آهن‌ هزینه برقی‌سازی راه‌آهن تهران-مشهد را ۲میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: پیمانکار پروژه انتخاب و همه مراحل کارشناسی آن طی شده است و فقط کمبود منابع مالی، مانع اجرای این پروژه پرهزینه است. سعید محمدزاده‌ بیان کرد: پس از روی کار آمدن دولت جدید کل پروژه برقی‌‌سازی خط‌آهن تهران – مشهد در راستای اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی و مورد مطالعه کارشناسی قرار گرفت.وی یادآور شد: پیمانکار این پروژه انتخاب و تمام مراحل کارشناسی آن طی شده و تنها مسأله‌ای که مانع از اجرای این پروژه پرهزینه می‌شود کمبود منابع مالی است.وی افزود: ‌تحرکی که دولت قبل در خصوص این پروژه انجام داد عقد تفاهم‌نامه‌ای میان راه‌آهن و قرارگاه خاتم الاوصیا بود که آن هم به علت عدم تأمین مالی لغو شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |