پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 61294 18:02 1396/03/09
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۰ خرداد ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۰ خرداد ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۰ خرداد ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۰ خرداد ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

تمایل به ساخت و ساز نصف شد

در شرایطی که بازار مسکن تهران اولین نشانه های پیش رونق خود را بروز می دهد، آمار خرید و فروش زمین و ساختمان کلنگی در کشور حاکی از افت ۵۲ درصدی تمایل به ساخت و ساز است.به گزارش ایسنا، در شرایطی که معاملات مسکن شهر تهران در اردیبهشت ۶.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و کارشناسان از پیش رونق مسکن خبر می دهند، در شش ماهه ابتدای سال ۱۳۹۵ نسبت به شش ماهه ابتدای ۱۳۹۴ خرید و فروش واحد مسکونی در کل کشور ۳۱ درصد کاهش را نشان می دهد. معاملات زمین یا ساختمان کلنگی نیز با افت ۵۲ درصدی مواجه بوده است. این افت شدید در حالی اتفاق افتاده که قیمت زمین سه درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.  

ورودی سدهای بزرگ کشور ۱۵ درصد کاهش یافت

بر اساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، در هفته اول خرداد ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ورودی سدهای بزرگ کشور ۱۵ درصد کاهش یافته است.به‌گزارش ایلنا، بر اساس این گزارش، حجم آب ورودی به سدهای کشور در مدت زمان یاد شده ۳۲٫۶۹ میلیارد مترمکعب بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸٫۳۰ میلیارد متر مکعب، از ۱۵ درصد کاهش برخوردار است.بر پایه این گزارش، میزان خروجی آب سدهای کشور در سال جاری ۲۳٫۹۹ میلیارد متر مکعب بوده که در مقایسه با ۲۳٫۸۸ میلیارد متر مکعب خروجی سال قبل، اختلاف فاحشی نداشته است.از ابتدای مهر ماه گذشته تا هفته اول خرداد ماه جاری ۶۷ درصد مخازن سدهای کشور پر و ۳۳ درصد آن خالی است.  

نخستین نیروگاه سیار خاورمیانه ساخته شد

برای نخستین بار در منطقه خاورمیانه و کشور، نیروگاه‌های ۲۵ مگاواتی سیّار گروه مپنا ساخته شده و به بهره‌برداری رسید.به گزارش ایلنا، نیروگاه ۲۵ مگاواتی سیار گروه مپنا از توان آماده‌سازی، نصب و راه‌اندازی سریع به منظور تولید برق در مدت کمتر از سه ماه برخوردار است. این نیروگاه در اوج مصرف، در کمتر از ۲۵ دقیقه وارد مدار ‌شده و قابلیت کارکرد با هر دو سوخت گاز و گازوییل را دارا است.واحدهای تولید برق سیّار به مولدهایی اطلاق می شوند که از قابلیت حمل و انتقال برخوردار بوده، علاوه بر آن تجهیزات اصلی مورد نیاز بر روی چهار شاسی و مجهز به کلیه سیستم های کنترلی از پیش نصب شده، به گونه‌ای که در زمان ورود به سایت نیروگاه و پس از اتصال به گاز یا تزریق سوخت، آماده استارت باشند.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |