جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 69463 18:56 1396/06/31
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱ مهر ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱ مهر ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱ مهر ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱ مهر ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ساخت یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های خورشیدی با مشارکت انگلستان

قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل گفت: توافق‌نامه ساخت نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی خورشیدی با شرکت خصوصی انگلیسی به گونه‌ای است که می‌بایست در زمان اتمام عملیات اجرایی نیروگاه، این شرکت دانش و تکنولوژی ساخت آن را انتقال داده باشد.به گزارش ایلنا، علیرضا دائمی با اشاره به رونمایی از توافق‌نامه وزارت نیرو برای ایجاد یک نیروگاه خورشیدی در کشور توسط شرکت «کورکس» انگلیس که امروز در لندن برگزار شد، اظهار داشت: تفاهم نامه اولیه این توافقنامه در مورخ ۲۴ تیرماه ۹۵ در انگلستان با حضور معاون وقت وزیر نیرو به امضا رسید که پس از آن طی جلسات متعدد با شرکت انگلیسی منجر به امضای توافقنامه‌ای در مردادماه ۹۶ شد.وی ادامه داد: این نیروگاه جزو چند نیروگاه خورشیدی بزرگ جهان با ظرفیتی بالغ بر ۶۰۰ مگاوات خواهد بود که در نوع خود از نظر تکنولوژی و میزان نصب شده در جهان کم نظیر است.    

۵۳ پروانه تجاری فعالیت در حوزه خدمات مخابراتی صادر شد

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با موافقت صدور دو پروانه جدید خدمات ارتباطی ثابت، تعداد پروانه‌های صادر شده Servco را به ۵۳ مورد رساند.به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، با موافقت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دو پروانه جدید «خدمات ارتباطی ثابت» صادر شد.دارندگان پروانه‌های تجاری Servco (خدمات ارتباطی ثابت) مجاز به ایجاد شبکه‌های دسترسی و انتقال اعم از سیمی و بی‌سیم نیستند و در صورتیکه ارائه محتوا بر بستر خدمات موضوع پروانه آنها نیازمند موافقت یا دریافت مجوز از مرجع حاکمیتی مربوط باشد، دارنده پروانه باید ضوابط را رعایت و مجوزهای لازم را دریافت کند.این پروانه‌ها در راستای تجمیع بیش از هزار پروانه موجود در حوزه ارتباطات ثابت تعریف شد و همسو با تعریف پروانه‌های ارتباطات ثابت (FCP) وارد حوزه مخابراتی کشور شد تا جایگزینی برای پروانه‌های تجاری سابق در حوزه اینترنت اعم از PAP، ISP، ISDP، VoIP و... باشد.    

تعریض۱۱کیلومتر از جاده هراز تا پایان سال

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال جاری عملیات اجرایی ۱۱کیلومتر دیگر از محور هراز به اتمام می‌رسد و یکی از گلوگاه‌های ترافیکی مسیر درمحدوده نارنجستان تا چلاو در اولویت بهره‌برداری قرار دارد.به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، خیراله خادمی گفت: در سال‌های ۹۴ و ۹۵ حدود ۲۰ کیلومتر از محور هراز مورد بهره‌برداری قرار گرفت که شامل پنج دستگاه تونل به طول چهار کیلومتر، سه دستگاه پل به طول ۴۰۰ متر و ۱۳ کیلومتر دیوار سازی است. وی افزود:‌ بخش‌هایی از این محور که در اولویت اجرایی در سال ۱۳۹۶ قرار دارد گلوگاه‌های ترافیکی است که در روزهای پرتردد از حجم  فراوانی ترافیک برخوردار است و شامل محدوده نارنجستان تا چلاو به طول چهار کیلومتر، محدوده لهاش- سیاه بیشه به طول ۲.۵ کیلومتر، محدوده ناندل تا  بایجان به طول ۳.۵ کیلومتر و منطقه لاسم- منظریه پلور به طول پنج کیلومتر است که در مجموع ۱۱ کیلومتر از این اولویت‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.    

بازار اجاره بها پاییزی شد

بر خلاف سه ماه تابستان ۹۶ با فرارسیدن پاییز و افت تقاضا در بازار اجاره‌بهای مسکن، موجران تغییر رویکرد داده و املاک خود را با ترکیبی از رهن و اجاره به مستاجران پیشنهاد می‌دهند.به گزارش تسنیم، تابستان ۹۶ فرازهای زیادی را برای مستاجران کشور به همراه داشت. از همان ابتدای شروع سال جدید زمزمه کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی باعث شد تا چند هفته پیش از آغاز نقل و انتقالات مستاجران، بازار اجاره‌بهای مسکن دستخوش تغییرات اساسی شود. درست شبیه اتفاقات تابستان سال گذشته. اواخر بهار پارسال دولت کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی را عملیاتی کرد تا شاید با این کار رونقی به بخش صنعت کشور بدهد. اما نه سال گذشته و نه امسال بخش تولید کشور عکس‌العمل چندانی به کاهش نرخ سود بانکی (در کوتاه مدت) نشان نداد.در ساعات پایانی تابستان ۹۶ دیگر خبری از تقاضای فراوان در بازار اجاره‌ مسکن نیست، به گفته فعالان این بخش، بازار اجاره‌ها از تب و تاب افتاده و تقاضاها با شروع پاییز رو به افول نهاده است.    

ساخت آب شیرین کن اولویت وزارت نیرو در استان های ساحلی

سرپرست وزارت نیرو گفت: با حمایت و کمک دولت، مجلس و مسئولان استانهای ساحلی اجرای طرح های آب شیرین‌کن برای تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاهای کشور با مشارکت بخش خصوصی در اولویت وزارت نیرو قرار گرفته است.به گزارش ایرنا، ستار محمودی افزود: در سال گذشته اجرای طرح های آب شیرین کن هزینه های بالایی در برداشت که با تغییر صورت گرفته در فناوری مرتبط با آن هزینه های اجرای این طرح ها کاهش پیدا کرده است.وی بیان کرد: با این حال علاوه بر ضرورت در موضوع مصرف مدیریت آب نیاز است قبل از ورود روان آبها به دریا در زمینه جمع آوری مدیریت آن اقدام لازم صورت گیرد تا در این بخش متحمل هزینه های زیاد شیرین سازی آب نشویم.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |