پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 27894 18:52 1394/12/07
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۸ اسفند

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۸ اسفند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۸ اسفند

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۸ اسفند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

بلندمرتبه‌سازی هنوز متوقف نشده است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بلندمرتبه‌سازی هنوز متوقف نشده و منتظر تصویب ضوابط است گفت: شهرداری کماکان معتقد است ساختمان‌های بلند تاثیری در ایجاد آلودگی هوا ندارد.پیروز حناچی در گفت‌وگو با ایسنا درباره همکاری شهرداری برای کنترل ساخت و ساز بلندمرتبه در تهران اظهار کرد: شهرداری مباحثی در این خصوص دارد. اوایل معتقد بودند که بلندمرتبه‌سازی تاثیری در آلودگی هوا ندارد الان هم به راحتی این مساله را نمی‌پذیرند اما نقش بلندمرتبه‌سازی در آلودگی هوا بحثی علمی و قابل اثبات است.  

تابستانی سخت در راه است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: با توجه به این‌که میزان بارندگی‌ها در سال ۱۳۹۴ مطلوب نبوده، پیش‌بینی می‌شود که اگر وضعیت به همین میزان پیش برود، تابستان سختی را در پیش خواهیم داشت."خسرو ارتقایی" در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص میزان بارندگی‌ها اظهار کرد: از اول مهرماه تاکنون ۱۴۵ میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم که از متوسط بارندگی‌ها در درازمدت هشت درصد عقب افتاده‌ایم.  

 برنامه‌ایران-روسیه‌برای‌ ترانزیت‌برق

مدیرعامل توانیر با اشاره به برنامه تبادل و ترانزیت برق بین ایران و روسیه، گفت: زمستان‌ها برق به روسیه صادر و تابستان‌ها برق از این کشور وارد می‌کنیم. آرش کردی گفت: صنعت برق برای توسعه به سرمایه گذاری های جدید توسط بخش خصوصی و خارجی نیاز دارد.مدیرعامل توانیر با اعلام اینکه افزایش ۳۰ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است، تصریح کرد: بر این اساس به ازای اضافه شدن هر یک مگاوات به ظرفیت تولید برق باید پنج مگاوات به ظرفیت شبکه انتقال اضافه شود.  

حمایت راه‌آهن از بازسازی لکوموتیو در قالب صندوق توسعه ریلی

معاون ناوگان راه‌آهن با پیش‌بینی ثبت رکورد بازسازی لکوموتیو در سال ۹۵ ابراز امیدواری کرد با حمایت دولت و مجلس صندوق توسعه ریلی ایجاد شده تا راه‌آهن بتواند مطابق اهداف برنامه‌ریزی شده در قالب این صندوق از بازسازی لکوموتیوها حمایت کند.به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بابک احمدی در آیین بهره‌برداری از دو دستگاه لکوموتیو بازسازی شده  اظهار کرد: کارخانه جوان بازسازی لکوموتیو کرج تاکنون برای ما برکات زیادی داشته است به طوریکه در شرایط تحریم توانسته با همکاری و همت شرکت های مختلف و همچنین کمبود منابع مالی، کار بازسازی را شبانه روز انجام دهد.وی یادآور شد: طی روزهای آینده ۳دستگاه لکوموتیو دیگر با اتمام مراحل بازسازی، به بهره برداری می‌رسند.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |