جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 31069 19:57 1395/02/05
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۶ اردیبهشت

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۶ اردیبهشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۶ اردیبهشت

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۶ اردیبهشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

فاصله ۱۰۰ هزار میلیاردی سهم ایران از نرم جهانی بازار فناوری اطلاعات

معاون وزیر ارتباطات، ارزش بازار فناوری اطلاعات ایران را ۳۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سهم بازار فناوری اطلاعات ما نسبت به نرم جهانی باید حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان باشد.مرتضی براری در گفتگو با مهر اظهار داشت: ارزش بازار فناوری اطلاعات دنیا در سال ۲۰۱۲ رقمی در حدود ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد یورو برآورد شده بود که در این رقم، سهم فناوری ارتباطات ۶۰ درصد و سهم فناوری اطلاعات ۴۰ درصد بود. اما آخرین گزارش اتحادیه جهانی مخابرات از تغییر سهم فناوری اطلاعات نسبت به فناوری ارتباطات، حکایت دارد.وی خاطرنشان کرد: دنیا به سمت استفاده از فناوریهای اطلاعاتی در حال حرکت است و آمارها نشان می دهد که به زودی سهم فناوری اطلاعات به ۸۰ درصد در بازار جهانی ICT می رسد.  

پیشنهاد برقی ایران به آفریقای جنوبی

وزیر نیرو با بیان اینکه سطح همکاری تجاری ایران و آفریقای جنوبی رضایت‌بخش نیست، گفت: سازندگان ایرانی آماده اجرای شبکه‌هایی تا ظرفیت ۴۰۰ کیلولت انتقال برق در آفریقای جنوبی هستند.به‌ گزارش مهر، حمید چیت‌چیان گفت: تاکنون بیش از ۱۲ اجلاس مشترک بین ایران و آفریقای جنوبی برگزار شده و بیش از ۸۰ سند همکاری بین دو کشور امضا شده است، ولی حجم کنونی تجارت بین دو کشور رضایت بخش نیست.وزیر نیرو افزود: ایران و آفریقای جنوبی می‌توانند شرکای تجاری بزرگی برای یکدیگر باشند و زمینه‌های همکاری زیادی بین دو کشور وجود دارد که با دیدار رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی از ایران، نقاط عطف این همکاری‌ها ایجاد شده و همکاری‌ها می‌توانند از سرعت بیشتری برخوردار شوند.  

تردید نسبت به کاهش هزینه ساخت مسکن

رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: کاهش قیمت مصالح ساختمانی به تنهایی نمی‌تواند عامل پایدار و موثری در کاهش قیمت مسکن باشد.حسن محتشم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: چهار عامل در قیمت مسکن موثر است که عبارتند از قیمت زمین، هزینه خدمات از جمله خدمات شهرداری و نظام مهندسی، دستمزد نیروی انسانی و قیمت مصالح که در سال جاری بجز مورد آخر بقیه موارد طبق سنوات گذشته با افزایش همراه بوده است. لذا نمی‌توان از کاهش هزینه تمام شده مسکن صحبت کرد.وی افزود: به دلیل رکود مسکن در سال‌های اخیر قیمت زمین با ثبات همراه بود. با این وجود افراد اندکی حاضرند زمین خود را زیر قیمت بفروشند و اگر کسی پیدا شود که زمین خود را زیر قیمت بفروشد، موردی و اتفاقی است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |