پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 36391 18:10 1395/04/26
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۷ تیر ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۷ تیر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۷ تیر ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۷ تیر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

پروژه دولت برای ارتقاء آنتن‌دهی موبایل

وزیر ارتباطات با بیان اینکه "برای تقویت آنتن‌دهی شبکه رومینگ راه‌اندازی شده است"، گفت: مشترکان می‌توانند با کمترین هزینه، اپراتور تلفن همراه خود را با حفظ شماره تغییر دهند.محمود واعظی در گفت‌وگو با «خانه ملت»، گفت: رتبه ایران در منطقه و جهان در زمینه خدمات الکترونیکی باید ارتقا پیدا کند که این ارتقا نیازمند توسعه شبکه است. وی با اشاره به فعالیت‌های صورت‌گرفته برای توسعه شبکه خدمات الکترونیکی افزود: پروژه «توانا» برای توسعه شبکه در دستور کار وزارت ارتباطات است و برای نخستین‌بار تمامی تجهیزات این پروژه، داخلی است. همچنین پروژه دیگر برای توسعه شبکه پروژه «تدبیر» است که شبکه انتقال کشور و دیتا است.  

 انجام ۵۰ درصد سفرهای درون و برون شهری با مترو

رئیس انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی گفت: مترو در کوتاه مدت ۱۰ درصد، در میان مدت حدود ۳۵ درصد و در بلند مدت نیز ۵۰ درصد از سفرهای درون و برون شهری را بر عهده خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل بهره دار افزود: این سفرها بیشتر در پرترددترین و پرتراکم ترین بخش شهر صورت می گیرد و به دلیل حجم زیاد جابجایی ها، استخوان بندی اصلی سفر های شهری را تشکیل می دهد؛ ضمن اینکه سایر سفرها به طور عمده مکمل این سفرها و در مسیر عمود بر خطوط مترو خواهد بود. بهره دار ادامه داد: امروزه تصور اداره شهرهای بزرگ توسعه یافته بدون نظام حمل ونقل ریلی تصوری دور از ذهن است و این تصور چهره واقعی بسیاری از کلان شهرهای جهان سوم است.  

بحران کیفیت در شهرهای کشور

نیاز ۳۰ درصد محلات کشور به نوسازی و نبود زیرساخت‌های زندگی شهری در این محله ها که ۱۹ میلیون نفر از شهروندان در آن ساکن هستند منجر به این شده تا معاون وزیر راه از بحران کیفیت در شهرهای کشور سخن بگوید. به گزارش ایسنا، نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد از جمله اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی عنوان شده است. با این حال به نظر می‌رسد این طرح از نبود نقدینگی رنج می‌برد.در این خصوص ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری اظهار کرد: هر ساله بیان می‌شود سالی ۳۰۰ هزار مسکن نیاز داریم و بعد تامین نیاز می کنیم، اما نیاز مسکن برآورده نمی‌شود. این خلاء مربوط به این مساله می‌شود که ساکنان مناطق ناکارآمد به عنوان اصلی‌ترین گروه‌های جامعه هدف اصلی برنامه‌ها قرار نگرفته‌اند.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |