چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 27399 19:04 1394/11/30
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱ اسفند

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱ اسفند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱ اسفند

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱ اسفند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ساخت نیروگاهی ترکیبی از باد و خورشید درایران

شرکت انگلیسی Solar Europa Global نیروگاهی ترکیبی از باد و خورشید در ایران احداث خواهد کرد. مدیران این شرکت در جلسه ای با حضور برخی مدیران وزارت نیرو و سازمان انرژی های نوی ایران حضور یافتند.مدیران شرکت مذکور پس از اطلاع از جزئیات نحوه و قیمت های سرمایه گذاری در بخش انرژی های تجدیدپذیر ایران، از طرحی رونمایی کردند که نیروگاهی ترکیبی از انرژی باد و انرژی خورشید برای تولید برق بود.  

افزایش سالانه ۲٫۵ درصدی تقاضا برای آب شرب

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر در کشور سالانه بین ۱٫۵ تا ۲٫۵ درصد میزان تقاضا برای آب شرب افزایش پیدا می‌کند که این مساله نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت مدون است.حمیدرضا جانباز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تمام برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های ما براساس همین مساله صورت می‌گیرد، اظهار کرد: ما باید تجهیزاتی را آماده به کار داشته باشیم که بتواند سالانه معادل ۱٫۵ تا ۲٫۵ درصد رشد تقاضای آب شرب را پاسخگو باشد.به گفته وی، اجرای طرح‌های انتقال آب، مدیریت مصرف، مدیریت تقاضا و مدیریت تامین آب شاخص‌هایی برای این مساله هستند که تاکنون نیز اقدامات زیادی در این زمینه‌ها صورت گرفته است.مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان کرد: درحال حاضر توزیع منابع آب در کشور به صورت ناموزون است.  

یکه‌تازی پنج طبقه‌ها در ساخت و ساز تهران

ساختمان‌های پنج طبقه و بیشتر ۹۱٫۷ درصد از مجموع پروانه‌های احداث ساختمان صادر شده از سوی شهرداری‌های شهر تهران را در نیمه‌ی اول سال ۱۳۹۴ به خود اختصاص داده‌اند. اطلاعات حاصل از مرکز آمار بیانگر این است که از مجموع پروانه‌های احداث ساختمان صادر شده از سوی شهرداری‌های شهر تهران در حدود ۰٫۴ درصد برای احداث ساختمان‌های یک طبقه، ۰٫۷ درصد برای احداث ساختمان‌های دو طبقه، ۱٫۷ درصد برای احداث ساختمان‌های سه طبقه، ۵٫۵ درصد برای احداث ساختمان‌های چهار طبقه و ۹۱٫۷ درصد برای احداث ساختمان‌های پنج طبقه و بیشتر صادر شده است.  

 احداث سد برای مدیریت بحران آب اثر بخش نیست

مشاور وزیر نیرو گفت: هم اکنون مدیریت بحران آب در کشور از رویکرد سازه ای به غیر سازه ای تغییر یافته و در این زمینه احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی دنبال می شود. محمد حاج رسولی ها افزود: رویکرد سازه ای و احداث سد در مناطق مختلف کشور دیگر برای مدیریت بحران آب کشور اثربخش نیست و باید راهکارهای غیر سازه ای مد نظر قرار گیردوی گفت: در گذشته بیش از ۹۵ درصد اعتبارات در حوزه سازه ای برای احداث سدها هزینه می شد و سهم مباحث غیر سازه ای مانند فرهنگ سازی، تعادل بخشی آب و احیای آبهای زیرزمینی تنها پنج درصد بود.  

گردش مالی سالیانه ۸۰۰ هزار میلیارد ریال در صنعت ساختمان

معاون وزیرراه و شهرسازی گفت: گردش مالی سالیانه ۸۰۰ هزار میلیارد ریالی صنعت ساختمان ایجاب می کند تا برای ارتقای کیفیت این صنعت و حفظ حقوق شهروندان، از مهندسان بادانش در بحث نظارت و اجرا استفاده شود. حامد مظاهریان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی آزمون ورود به حرفه مهندسان ساختمان اظهار کرد: انجام کارهای ساختمانی بر اساس قانون، باید توسط افراد صاحب صلاحیت انجام شود و بهترین روش تشخیص صلاحیت متقاضیان ورود به این صنعت، برگزاری آزمون است.  


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |