جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 29770 18:42 1395/01/17
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۸ فروردین

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۸ فروردین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۸ فروردین

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۸ فروردین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

کاهش سفرهای نوروزی به ترکیه

مدیر کل پایانه های مرزی سازمان راهداری از عبور تعداد مسافران نوروزی مرزهای زمینی کشور از ۸۱۶ هزار نفر خبر داد.محمد جواد عطر چیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: در طول تعطیلات نوروزی و برنامه‌های مسافرتی این دوره که از بیست و پنج اسفند ۹۴ اغاز شد و تا ۱۵ فروردین ماه امسال ادامه پیدا کرد ۸۱۶ هزار و ۵۰۱ نفر از طریق مرزهای کشور جابجا شدند.به گفته وی از این تعداد بخش قابل توجهی معادل ۲۷۵ هزار ایرانی در طول این روزها از مرزهای زمینی کشور خارج شده و حدود ۱۳۳ هزار نفر نیز تبعه کشورهای خارجی وارد ایران شدند.عطرچیان درباره فعال‌ترین مرزهای کشور در طول این ایام نیز گفت: به ترتیب مرزهای مهران، شلمچه، بازرگان، بیله سوار و رازی بیشترین تردد را در این روزها برای خود ثبت کردند.عطرچیان خاطر نشان کرد: آنچه در حال حاضر مشخص است این که آمار تردد در مرز ترکیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵ درصد کاهش داشته و همچنین مرزهای مشترک با کشور عراق مانند مهران و شلمچه نیز افزایش قطعی تعداد تردد را به ثبت رسانده اند.  

ایران درمقام چهاردهمین تولیدکننده برق جهان

با بهره برداری از ۹۴۳ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی، ظرفیت تولید برق ایران از مرز ۷۴ هزار مگاوات گذشت. با افزایش ۹۴۳ مگاواتی، ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور سال گذشته به ۷۴ هزار و ۹۵ مگاوات رسید که این میزان، موقعیت ایران را در مقام چهاردهمین جهانی تثبیت کرد.براساس آمارهای توانیر، در حال حاضر نیروگاه‌های گازی با ظرفیت ۲۶ هزار و ۹۶ مگاوات، ۳۵ درصد از مجموع ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور را در اختیار دارند.پس از آن نیروگاه‌های سیکل ترکیبی با ۱۸ هزار و ۴۹۴ مگاوات در رده دوم این جدول قرار دارند. این نیروگاه‌ها نزدیک به ۲۵ درصد از مجموع ظرفیت نصب نیروگاهی را در اختیار دارند.  

دریاچه ارومیه عمیق‌تر شد

یک مقام مسئول در وزارت نیرو گفت: سطح تراز آبی دریاچه ارومیه با افزایش ۶۹ سانتیمتری نسبت به ابتدای سال آبی جاری به ۱۲۷۰.۷۷ متر رسید. مهرنگ دوستی‌رضایی اظهارداشت: سطح تراز آبی دریاچه ارومیه در ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ماه ۹۴) حدود ۱۲۷۰.۰۸ متر بود که در ۶ ماه و نیم گذشته ۶۹ سانتی‌متر افزایش یافته است. در سال آبی جاری رژیم خوب بارشی را شاهد بودیم و علاوه بر بارش برف مناسب به ویژه در مناطق کوهستانی، دمای هوا نیز کم بود و این امر بر کاهش تبخیر تاثیر گذاشت تا امسال وضعیت دریاچه بهتر از هر سال باشد.مدیر مطالعات پایه منابع آب آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: سطح تراز آبی دریاچه ارومیه با افزایش ۶۹ سانتیمتری نسبت به ابتدای سال آبی جاری به ۱۲۷۰.۷۷ متر رسید. این میزان نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۸ سانتی‌متر و نسبت به سطح تراز زمان مشابه ۲ سال پیش نیز ۱۰ سانتیمتر افزایش داشته است.  

بویینگ به دنبال بازار ایران است

رییس انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه مذاکره با بویینگ باید در چهارچوب منافع دو طرف باشد، گفت: بویینگ هم به دنبال بازار ایران است و با مجوز اخیر خزانه داری آمریکا، مذاکرات جدی تر می شود.مقصود اسعدی سامانی در گفت وگو با ایلنا با بیان اینکه براساس مجوزی که صادر وزارت خزانه داری آمریکا صادر کرده است ، بویینگ اجازه دارد به شرط بررسی مورد به مورد قراردادها به ایرلاین های ایرانی هواپیما بفروشد ، اظهار داشت : با این مجوز  اولیه، مذاکرات بین شرکت های هواپیمایی ایرانی و بویینگ جدی تر خواهد شد.وی افزود: بویینگ برای قرارداد فروش هواپیما به هر ایرلاین ایرانی باید مجوز از دولت آمریکا بگیرد.رییس انجمن شرکت های هواپیمایی ادامه داد: ایران هم به دنبال منافع خودش است و اگر شرایط برای ایرلاین های کشورمان مساعد باشد به سمت خرید هواپیما از بویینگ می روند.  

دستور آبی جهانگیری به وزیر نیرو

معاون اول رئیس جمهور به وزیر نیرو و استانداران اصفهان و چهارمحال و بختیاری دستور داد مصوبه شورا درباره حوضه آبریز زاینده رود را با جدیت اجرا کنند. اسحاق جهانگیری در جلسه شورای‌ عالی آب با تاکید بر ضرورت اجرای مصوبه ۹ بندی دهمین جلسه شورا در خصوص حوضه آبریز زاینده رود، از وزیر نیرو و استانداران اصفهان و چهارمحال و بختیاری خواست این مصوبه را با جدیت اجرا کنند.معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه این مصوبه بهترین گزینه برای مدیریت حوضه آبریز زاینده رود است، خاطرنشان کرد: همه صاحبنظران و مسئولین مرتبط و نیز شورای هماهنگی مدیریت حوضه آبریز زاینده رود نسبت به این مصوبه اتفاق نظر دارند و لازم است که اجرای آن با دقت و جدیت دنبال شود.وی مسئله محدودیت منابع آب را یکی از مشکلات جدی کشور برشمرد و افزود: باید برای مدیریت منابع آب و حل مشکلات این بخش، با تدبیر و همفکری به دنبال راهکار و چاره اندیشی باشیم.      


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |