جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 77733 18:02 1396/11/15
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۶ بهمن ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۶ بهمن ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۶ بهمن ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۶ بهمن ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

عوارض برق در سال ۹۷ تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی عوارض برق مصرفی در سال آینده را به میزان هشت درصد برق مصرفی در سقف ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تعیین کردند. به گزارش ایرنا، نمایندگان درادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس بند ه تبصره ۶ بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور را با ۱۳۹ رای موافق، ۶۴ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۴۰ نماینده حاضر تصویب کردند.بر اساس این مصوبه مجلس، عوارض موضوع ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب ۱۰ آبان ۹۴ (عوارض تامین منابع اجرای طرح‌های توسعه‌ای و نگهداری شبکه‌های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک) به میزان هشت درصد برق مصرفی در سقف ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تعیین می‌شود.با تصویب نمایندگان مجلس، مشترکین روستایی و چاه‌های کشاورزی از شمول حکم این بند معاف هستند.در ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق آمده، دولت موظف است برای تأمین بخشی از منابع لازم جهت اجرای طرح های توسعه و نگهداری شبکه های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک عوارض مصرف هر کیلووات ساعت برق را در بودجه سالانه پیش بینی نماید. وجوه حاصل شده به حساب شرکت توانیر نزد خزانه داری کل کشور واریز و ۱۰۰ در صد آن صرفا بابت کمک به اجرای طرح های مذکور هزینه می شود.    

دریافت ۱۵ تومان برای هر مترمکعب فروش آب

وزارت نیرو بنابر مصوبه مجلس، مکلف شد به ازای هر مترمکعب فروش آب، ۱۵ تومان از مشترکان دریافت و به خزانه واریز کند.به گزارش ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۷ اختصاص داشت، بند ج تبصره ۶ این لایحه را به تصویب رساندند.مجلس با مصوبه امروز که با ۱۵۴ رای موافق، ۴۵ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید، به وزارت نیرو اجازه داد که به ازای فروش هر متر مکعب آب شرب، ۱۵۰ ریال از مشترکان دریافت و به خزانه کل کشور واریز کند. براساس مصوبه مجلس وجوه فوق مشمول مالیات به نرخ صفر است.    

اپراتورها تضمین امنیت نکنند USSD قطع می‌شود

وزیر ارتباطات درباره مباحث اخیر مطرح شده در مورد قطع سرویس USSD در کشور تاکید کرد که اگر اپراتورها نتوانند از عهده تضمین امنیت بسترهای USSD بربیایند، قطعا نظر ما هم این است که این شیوه ادامه پیدا نکند.به گزارش ایسنا، محمد جواد آذری جهرمی اظهار کرد: در هر صورت تصمیم بانک مرکزی در کلیت خودش تصمیم درستی است و این‌که امنیت را در خدمات بانکی لحاظ کنیم یک ضرورت درست است. چراکه اکنون در بستر USSD، از دکل مخابراتی تا شبکه بانکی، اطلاعات کارت مشتریان را در دست دارند و این خود یک مخاطره است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |