سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 13672 14:14 1394/04/06
اخبار کوتاه امورزیربنایی ۷ تیر

اخبار کوتاه امورزیربنایی ۷ تیر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امورزیربنایی ۷ تیر

اخبار کوتاه امورزیربنایی ۷ تیر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

افزایش۱۲۰هزار بشکه ای تولید نفت ایران بعد از توافق

موسسه وود‌ مکنزی برآورد کرد که ایران پس از لغو تحریم‌ها روزانه تنها ۱۲۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت خود در سال ۲۰۱۵ خواهد افزود.به گزارش بلومبرگ، در شرایطی که تا ضرب‌الاجل امضای توافق هسته‌ای بین ایران و شش قدرت جهانی تنها چند روز دیگر باقی مانده، موسسه وود مکنزی مستقر در ادینبرو با انتشار گزارشی اعلام کرد که بازگشت ایران به بازار‌های جهانی نفت آسان نخواهد بود.

کاهش ۳۲ درصدی فروش مصالح ساختمانی

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تاکید کرد:‌ تفاهم نامه مالیاتی اخیر برای صنف ما قابل قبول و استفاده نیست، چرا که بازار این بخش در سال گذشته با رکود زیادی مواجه بوده و فروش مصالح ساختمانی حدود ۳۲ درصد کاهش داشته است.اسماعیل کاظمی در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه با رکود و کاهش توزیع و فروش مصالح ساختمانی مواجه بودیم چگونه باید مالیات صنوف هشت تا ۱۸ درصد تعیین شود.وی در عین حال بیان کرد:‌ در سال گذشته صدور پروانه‌های ساختمانی ۴۰درصد کاهش یافت و با توجه به تورم و افزایش هزینه‌ها، مشخص نیست چرا مالیات باید افزایش پیدا کند.

رشد ۵۰درصدی مصرف انرژی در ایران طی ۱۰سال

اداره اطلاعات انرژی آمریکا با اشاره به اینکه صنعت گاز طبیعی ایران با وجود تحریم‌ها در حال توسعه است در مورد مصرف بی‌رویه انرژی در ایران نوشت: مصرف انرژی در ایران طی ۱۰سال گذشته رشد ۵۰درصدی داشته است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی از بخش نفت و گاز ایران نوشت: ایران دارنده چهارمین ذخایر بزرگ اثبات شده نفت و دومین ذخایر بزرگ گاز طبیعی جهان است. به‌رغم دارا بودن منابع عظیم انرژی، تولید نفت ایران به‌میزان قابل توجهی کاهش یافته و رشد تولید گاز طبیعی این کشور طی چند سال گذشته کندتر از حد انتظار بوده است. تحریم‌های بین المللی تأثیر عمیقی بر بخش انرژی ایران گذاشته و موجب متوقف شدن یا به تعویق افتادن تعدادی از پروژه‌های بالادستی نفت و گاز شده است.

امکان سفارش تلفنی سیم‌کارت نسل چهارم فراهم شد

اپراتور ایرانسل با هدف تسهیل فرآیند تعویض سیم‌کارت و ارتقا سیمکارت معمولی به سیم کارت نسل چهار (یوسیم)، امکان سفارش تلفنی سیم‌کارت جایگزین را فراهم کرد. با راه‌اندازی این خدمت جدید، مشترکان ایرانسل در شهر تهران که درخواست تعویض سیم‌کارت معمولی خود با سیم‌کارت نسل چهار ایرانسل (یوسیم) را دارند و همچنین مشترکانی که به دلیل مفقود شدن و یا سوختن سیم‌کارت فعلی خود، لازم است سیم‌کارت جایگزین دریافت کنند، می‌توانند از این طریق و با یک تماس تلفنی، سیم‌کارت جدید ایرانسل را در محل مورد نظر در محدوده مناطق ۲۲گانه شهر تهران و در زمان معین شده دریافت کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |