پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 13466 13:57 1394/03/30
اخبار کوتاه امورزیربنایی ۳۱ خرداد

اخبار کوتاه امورزیربنایی ۳۱ خرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امورزیربنایی ۳۱ خرداد

اخبار کوتاه امورزیربنایی ۳۱ خرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

لزوم بازتعریف گارانتی خانه ها

جواد نوفرستی، یک کارشناس ایمنی ساختمان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کارشناسان بر ضعیف بودن جایگاه گارانتی و خدمات پس از فروش در حوزه صنعت ساختمان کشور تاکید دارند. سوال این است که چرا کسی از انبوه‌سازان، کیفیت، گارانتی و خدمات پس از فروش نمی‌خواهد؟ انبوه‌سازان باید برای ساختمانی که می سازند خدمات پس از فروش بدهند و کیفیت آن را چند سال گارانتی کنند و تضمین بدهند که هیچ اتفاقی که به ساخت ساختمان برگردد رخ نخواهد داد و در صورت وقوع اتفاق، مسئولیت رفع مشکل را بپذیرند.

افزایش مزاحمت برای ۱۱۸

گفته می شود از ابتدای امسال میزان مزاحمت‌های ۱۱۸ افزایش یافته و در این میان مزاحمان سعی دارند از طریق تماس با این مرکز فایل‌های صوتی برای انتشار در نرم‌افزار‌های موبایلی (وایبر و تلگرام و...) تهیه کنند.عباس ابوالقاسمی آزاد ،مدیرکل خدمات مخابراتی استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: روزانه به‌طور متوسط ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تماس از سوی اپراتورهای ۱۱۸ پاسخگویی می‌شود، اما به‌طور معمول حدود ۲٫۵ تا ۵ درصد تماس‌های این مرکز به مزاحمان تلفنی مربوط می‌شود که در سال جاری میزان این مزاحمت‌ها افزایش یافته است.

بن بست در اجرای پروژه های LNG

در حالی که بیش از ۳۰ درصد تجارت گاز دنیا از طریق LNG صورت می گیرد و این صنعت پیوسته در حال گسترش است، روند اجرای پروژه های LNG ایران به دلیل تحریم به بن بست خورده است.به گزارش ایرنا، ایران با برخورداری از ۳۳٫۷ تریلیون مترمکعب ذخایر اثبات شده از بزرگترین کشورهای دارنده ذخایر گاز طبیعی در جهان است که پیش بینی می شود تا ۲۰۰ سال آینده از این نعمت برخوردار باشد.این حجم عظیم ذخایر گازی، ایران را به یکی از بزرگترین صادرکنندگان بالقوه این محصول هیدروکربوری تبدیل کرده است.

جهش ایران به جمع ۱۰ کشور سازنده انتقال دهنده برق با ظرفیت بالا

مدیر پژوهشی تجهیزات خط و پست پژوهشگاه نیرو از خیز ایران برای ورود به جمع ده کشور سازنده سامانه های انتقال برق ظرفیت بالا خبر داد.مجتبی گیلوا نژاد افزود: توسعه سامانه های انتقال برق با ظرفیت بالا یکی از طرح های در دست اقدام در پژوهشگاه نیرو است.وی با بیان اینکه پیش از افق ۱۴۰۴ باید گام هایی برای رسیدن به اهداف برداریم، گفت: هم اکنون توانایی خوبی برای ساخت خطوط انتقال تا سطح ۴۰۰ کیلوولت داریم که تقریبا تمام تجهیزات خط را در ایران تولید می کنیم.

روشن شدن پیش از موعد مشعل پالایشگاه فاز ١٩ پارس جنوبی

فاز ١٩ پارس جنوبی از جمله فازهای اولویت دوم پارس جنوبی است که امسال وارد مدار شده و گاز شیرین به شبکه سراسری وصل می کند.مشعل فاز ١٩ روز گذشته، دو هفته پیش از موعد تعهد شده در دمای ۵۴ درجه، با دریافت گاز شیرین فاز ١٢ روشن شد. به گزارش ایرنا، این اقدام اولین گام در مسیر راه اندازی سایر واحدهای پالایشگاهی این فاز است. با راه اندازی دو ترین (ردیف) فاز ١٩ پارس جنوبی، امسال روزانه ٢۵ میلیون مترمکعب به تولید گاز کشور اضافه می شود.

خط قرمزهای مصرف برق در تابستان

معاون وزیر نیرو خط قرمز پیک مصرف برق تابستان سال جاری را ۵۱هزار مگاوات اعلام کرد و گفت: اگر مشترکان ۱۰درصد در مصرف برق در ساعات پیک صرفه‌جویی کنند، تابستان بدون خاموشی سپری خواهد شد.هوشنگ فلاحتیان در گفتگو با مهرگفت: در حال حاضر تعمیرات اساسی و دوره ای تمامی نیروگاه ها، شبکه انتقال و تاسیسات صنعت برق کشور انجام شده است و صنعت برق برای تامین انرژی تابستانی مشترکان در آمادگی کامل قرار دارد.

طرح های ویژه اپراتورهای موبایل درماه رمضان

اپراتور همراه اول اعلام کرد که در ماه مبارک رمضان، مشترکان می توانند با ثبت نام رایگان در طرح ۵۵+۵، در هر تماس داخل شبکه خود پس از گذشت ۵دقیقه مکالمه، دقایق بعدی را تا سقف ۵۵دقیقه رایگان صحبت کنند.اپراتور ایرانسل با اعلام جزئیات جشنواره رمضان ۹۴خود، از عرضه یک هفته مکالمه و پیامک هدیه نامحدود، شارژ ۲برابری رایگان و اعطای مجموعا ۱گیگابایت ترافیک اینترنت رایگان ۵ماهه به مشترکان جدید و همچنین ارائه طرح ۱۲ساعت خوش برای برقراری مکالمه و تبادل پیامک، مکالمه سحرگاهی رایگان خبر داد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |