شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 13421 14:10 1394/03/29
اخبار کوتاه امورزیربنایی ۳۰ خرداد

اخبار کوتاه امورزیربنایی ۳۰ خرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امورزیربنایی ۳۰ خرداد

اخبار کوتاه امورزیربنایی ۳۰ خرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

استان تهران دور می خورد!

عملیات اجرایی آزادراه کنار گذر جنوبی تهران به عنوان یکی از حلقه‌های ارتباطی ایران با کریدورهای شرق - غرب و شمال - جنوب که موجب کاهش بار ترافیکی آزادراه‌های کرج و قزوین می شود، به زودی آغاز می‌شود.براساس نقشه طرح، این آزادراه در چهار استان‌ قزوین، البرز، تهران و مرکزی قرارگرفته و از شهر آبیک در ۵۰کیلومتری قزوین واقع در آزادراه قزوین – کرج تا اتصال به آزادراه حرم تا حرم در محدوده چرمشهر ادامه دارد.

کارفرمای سد گتوند اطلاعات ناقص ارایه کرده بود

در پی ادعای صدور مجوز ارزیابی زیست محیطی سد گتوند از سوی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: "شرکت آب نیرو به عنوان بدنه کارفرمایی احداث سد گتوند اطلاعات ناقص برای گزارش ارزیابی زیست محیطی این پروژه در زمان تهیه گزارش ارزیابی ارایه کرده است. سازمان حفاظت محیط زیست در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تهیه گزارش ارزیابی زیست محیطی هر پروژه و تصمیم گیری برای صدور مجوز آن بر اساس اطلاعات ارایه شده از سوی کارفرما بوده است که در این رابطه شرکت آب نیرو بعنوان کارفرما اطلاعات مکفی از وجود گنبد نمکی ارائه نکرده لذا مشاور ارزیاب براساس اطلاعات ارائه شده از کارفرما، اثرات را پیش بینی و ارزیابی کرده است.

فرسودگی ۱۳۰ هزار دستگاه خودروی ناوگان باری

معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل و پایانه ها گفت: بیش از ۱۳۰ هزار دستگاه خودروی این ناوگان در بخش حمل و نقل کالا، عمری بالای ۲۵ سال دارند و فرسوده هستند.داوود کشاورزیان اظهار کرد: این به آن معنی نیست که دستگاه های مرتبط به لحاظ فنی دچار مشکل هستند بلکه این یک تعریفی قانونی است و براساس مصوبه دولت ۲۵ سال سن فرسودگی محسوب می شود.

امتیاز پروانه اپراتور مجازی موبایل ۵میلیارد تومان شد

هیات دولت در آخرین جلسه کاری خود به ریاست رییس‌ جمهور حق امتیاز پایه پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) را به میزان ۵۰ میلیارد ریال و پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه نوع دوم را ۲۰ میلیارد ریال تعیین و تصویب کرد.همچنین در این جلسه گفته شد در صورتیکه ارزش خالص روز درآمد پیش‌بینی شده در طرح تجاری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال باشد، به ازای هر ۵۰ میلیارد ریال ۱۰ درصد به حق امتیاز اضافه خواهد شد. همچنین حق امتیاز پروانه ارایه خدمات ارتباطی (Servco) رقم ۲۰ میلیارد ریال تعیین گردید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |