پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 14786 14:56 1394/05/21
اخبار کوتاه امورزیربنایی ۲۲ مرداد

اخبار کوتاه امورزیربنایی ۲۲ مرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امورزیربنایی ۲۲ مرداد

اخبار کوتاه امورزیربنایی ۲۲ مرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

احتمال آسیب به وسایل برقی در ساعات پیک

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه استفاده گسترده از وسایل برقی در ساعات پیک مصرف منجر به آسیب به آنها خواهد شد از آماده‌باش کارکنان صنایع آب و برق به‌منظور تامین نیاز مشترکان در تابستان خبر داد. ستار محمودی گفت: تمامی پرسنل آب و برق از جمله سامانه‌های حوادث و اتفاقات در طول تابستان به‌صورت آماده‌باش کامل هستند تا در گرمای شدید این فصل، مردم با کمبود آب و برق مواجه نشوند.

تحقق افزایش ۵۰۰ هزار بشکه ای صادرات نفت ایران از آذرماه

سازوکار در نظر گرفته شده در توافق هسته ای درآبان یا آذرماه به رفع تحریم ها منجر شده و ازآن مقطع زمانی، افزایش ۵۰۰ هزار بشکه ای صادرات نفت ایران، آغاز می شود.به گزارش ایرنا، با توجه به توافقات هسته ای، هرگونه افزایش رسمی صادرات نفت ایران که از سقف یک میلیون بشکه در روز (یک میلیون و ۱۰۰ بشکه با اغماض) فراتر رود، با محدودیت مواجه خواهد بود، بنابراین میزان تولید نیز تا آن تاریخ افزایش قابل توجهی نخواهد یافت.بیژن زنگنه وزیر نفت نیز در این خصوص اظهار داشته است: پیش بینی می شود تا اواخر آبان ماه یا اواسط آذرماه سال جاری تحریم های بین المللی علیه صنعت نفت ایران به طور کامل لغو شود. این تحریم ها شامل فروش و صادرات نفت ایران، مقدار فروش، حمل و نقل و بیمه کشتی های نفت کش و جابه جایی ارز حاصل از فروش نفت می شود.

لزوم احداث ساختمان های هوشمند در کشور

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: برنامه های راهبردی در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی برق می تواند فرصتی برای تاخیر در تاسیس نیروگاه ها و پست های هزینه بر ایجاد کند. سیدمحمد هاشمی با اشاره به لزوم تاسیس ساختمان های هوشمند انرژی در سطح کشور، اظهار داشت: مدیریت و کنترل و نمایش سیستم های داخل ساختمان، کاهش مصرف سوخت و انرژی در ساختمان، کاهش هزینه های تعمیرات، افزایش عمرمفید دستگاه ها، افزایش راندمان، اتصال به دیگر سیستم های کنترلی و همچنین تأمین آسایش و ایجاد فضای راحت برای ساکنین از مزایای ساختمان های هوشمند انرژی است.

ویلاهایی که به نبرد جنگل‌ها رفته‌اند

"قبلا جنگل‌ها جریان آب را کنترل می‌کردند اما در حال حاضر تخریب جنگل‌ها به قصد ویلاسازی در استان‌های شمالی عامل به هم خوردن نظم طبیعت شده که وقوع سیل اخیر در مازندران ناشی از همین مساله بود"."احمدرضا سرحدی"، عضو اسبق هیات مدیره سازمان نظام مهندسی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان مطلب بالا اظهار کرد: دست‌اندازی به طبیعت و تخریب جنگل‌ها دلیل اصلی سیل اخیر در مازندران بود. قبلا جنگل‌ها جریان آب را کنترل و مانند سد طبیعی عمل می‌کردند اما با تخریب جنگل‌ها به قصد ساختمان‌سازی و ویلاسازی، این سد طبیعی از بین رفته است.

بزرگترین پالایش کننده نفت قاره آسیا به ایران می آید

«ساینوپک» بزرگترین شرکت پالایش کننده چین و قاره آسیا اعلام کرد که قصد دارد همکاری های خود با ایران در زمینه انرژی را بیش از پیش گسترش دهد. این شرکت بزرگ نفتی روز سه شنبه در گزارشی بار دیگر از قصد خود برای حضور در میدان نفتی آزادگان ایران و همکاری در این بخش خبر داد.

نصف سدهای ایران خالی است

۴۹.۱میلیاردمترمکعب مخزن ذخیره آب در کشور ساخته شده که در حال حاضر تنها ۴۵ درصد سدها از آب پُر شده و مابقی مخازن خالی از آب است. حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در پایان هفته دوم مردادماه، ۲۲میلیارد و ۲۵۰میلیون مترمکعب به ثبت رسیده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، معادل ۶.۲درصد کاهش نشان می دهد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |