سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 14629 13:48 1394/05/14
اخبار کوتاه امورزیربنایی ۱۵ مرداد

اخبار کوتاه امورزیربنایی ۱۵ مرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امورزیربنایی ۱۵ مرداد

اخبار کوتاه امورزیربنایی ۱۵ مرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدعیان فروش اطلاعات مشترکین را روانه زندان شدند

ابتدای هفته جاری، افرادی که درصدد بازاریابی جهت فروش اطلاعاتی از مشترکین تلفن همراه بودند، دستگیر شدند.به گزارش ایلنا، با هوشیاری سیستم نظارتی همراه اول، مشخص شد که تلاش هایی برای بازاریابی اطلاعاتی از مشترکین، در خارج از شرکت در حال انجام است. به دنبال آن، ارتباطات فردی که در بیرون شرکت، واسطه ماجرا بود، شناسایی و موضوع به اطلاع پلیس فتا رسانده شد. با عملیات پلیسی به عمل آمده، واسطه بیرونی بازاریابی دستگیرو به دنبال آن عامل داخلی نیز شناسایی و دستگیر شد که هردو مدعی، در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

بندر رجایی در انتظار ورود ۱۱ کشتیرانی بزرگ جهان

با کنار رفتن محدودیت‌های اقتصادی از فضای بنادر جنوبی ایران بار دیگر بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی بزرگ جهان بنادر ایران را به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد خود انتخاب کردند و نام بسیاری از بزرگان این عرصه دوباره در آب‌های ایران شنیده می‌شود.به گزارش ایسنا، سعید‌نژاد – معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان بنادر – اعلام کرده ۱۱ کشتیرانی بزرگ جهان بار دیگر خود را آماده‌ی بازگشت به ساحل بندر شهید رجایی کرده‌اند و چند لاینر اروپایی نیز تا ماه آینده خود را به این جزیره خواهند رساند.

پیشنهاد استفاده ایران از ماهواره آذربایجان

معاون وزیر ارتباطات آذربایجان با اشاره به ماهواره این کشور که به زودی راه اندازی خواهد شد گفت: ایران برای تامین ارتیاطات خود در منطقه و جهان می تواند از خدمات آن استفاده کند.به گزارش ایسنا، محمود خسروی با اشاره به نقش حاکمیتی شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: این شرکت پس از خصوصی سازی مخابرات متولی امور حاکمیتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و ما به تمامی اپراتورها خدمات ارتباطی ارایه می کنیم.وی افزود: ما روابط بسیار خوبی با آذربایجان داریم و در زمان تحریم نیز این همکاری و روابط ادامه داشت.

افزایش کارمزد احداث جایگاه سی.ان.جی

به منظور تشویق حضور بخش خصوصی در احداث جایگاه‌های سی‌ان‌جی، کارمزد احداث جایگاه سی.ان.جی ۵۰ تا ۷۵ درصد افزایش می‌یابد.به گزارش ایسنا، مدیر طرح احداث جایگاه‌های سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: بنابر مصوبات پیشین، نرخ کارمزد ویژه ساخت جایگاه به وسیله بخش خصوصی در کلانشهرها ۱۴۰ تومان و در غیر کلانشهرها ۱۲۰ تومان پیش بینی شده است.امیر وکیل زاده کارمزد کنونی را به ازای فروش هر مترمکعب سی ان جی ۸۰ تومان اعلام کرد.

ذخیره آب شرب در ۴۹سد استراتژیک

مشاور وزیر نیرو گفت: طرح‌های آبی تعطیل نخواهند شد.به گزارش مهر، محمد حاج رسولی‌ها با اشاره به اهمیت سدها در تامین آب شرب شهرها گفت: اولویت ما تامین آب شرب است و هم‌ اکنون ۴۹سد استراتژیک در داخل کشور وجود دارد که وظیفه تامین آب شرب را به عهده دارند.وی با تاکید بر اینکه طرح‌های آب با توجه به شرایط حوضه‌ها اولویت‌بندی می‌شوند، اظهارداشت: در احداث سد شفارود که در افق ۱۴۲۰پیش بینی شده، طرح بازنگری شده و ارتفاع سد نیز کاهش یافته است.

مسؤولیت سنگین زنان در بحران آب و برق و محیط زیست

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در بحث بحران آب و برق و محیط زیست، با وجود اینکه این بحران ها جهانی است، ولی مسئولیت زنان در این موضوع بسیار سنگین است.به گزارش ایرنا، شهیندخت مولاوردیبا بیان اینکه تغییرات اقلیم ثابت می کند که ما در مصرف آب و برق حق انتخاب نداریم، اظهار داشت: بحران محیط زیست، آب و برق مسؤولیت ما را سنگین می کند، هرچند برخی از این بحران ها جهانی است و تغییرات اقلیمی عامل آن است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |