جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 14596 12:32 1394/05/13
اخبار کوتاه امورزیربنایی ۱۴ مرداد

اخبار کوتاه امورزیربنایی ۱۴ مرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امورزیربنایی ۱۴ مرداد

اخبار کوتاه امورزیربنایی ۱۴ مرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

۵ هزار تومان عوارض یک قطعه از آزادراه شمال

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه عوارض مصوب قطعه چهار آزادراه تهران-شمال ابلاغ شد گفت: به نظر می‌رسد علت تصمیم شرکت آزادراه تهران-شمال در کاهش ارقام عوارض به لحاظ بازاریابی است تا از این طریق ترافیک به این قطعه آزادراهی جذب شود.امیر امینی با بیان اینکه نرخ‌های مصوب و اصلی عوارض قطعه چهار امروز دوشنبه ۱۲مرداد به شرکت آزادراه تهران ـ شمال ابلاغ شد گفت: تعرفه عوارض ۵۰هزار ریال برای سواری، ۱۰۰هزار ریال برای وانت و مینی‌بوس٬ ۱۲۵هزار ریال برای کامیونت٬ ۱۵۰هزار ریال برای اتوبوس و کامیون دو محور٬ ۲۰۰هزار ریال برای کامیون سه محور و ۲۵هزار ریال برای تریلی به شرکت یادشده ابلاغ شد.

زمین خواری ها را رها نمی کنیم

معاون وزیر راه و شهرسازی از سفر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به استان گیلان خبر داد و گفت: این ستاد برای بررسی تخلفات زمین خواری و جنگل خواری به این استان سفر می‌کند.پیروز حناچی در گفتگو با مهر با بیان اینکه موضوع زمین خواری و جنگل خواری را رها نمی‌کنیم، گفت: پرونده‌های مرتبط با جنگل خواری خارج از محدوده شهرها از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی پیگیری می‌شود و شورای عالی شهرسازی و معماری هم با جدیت به دنبال برخورد با متخلفان است.

جعل سیم‌کارت برای همیشه برچیده می‌شود

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری گفت: فاز اول و دوم ساماندهی سیم‌کارت‌های جعلی تمام شد و سریعا سراغ فاز نهایی می‌رویم. ساماندهی سیم‌کارت‌های جعلی یا بی‌نام و نشان به صورت جدی از نیمه دوم سال گذشته در دستور کار سازمان قرار گرفت و در راستای آن سه فاز تعریف شد. این سازمان به دنبال جمع‌آوری سیم‌کارت‌های بدون هویت گام اول را آغاز کرد.داداش زاده اعلام کرد: در زمان اجرای این فازها، متوجه جعل و سوء استفاده از اسناد هویتی مردم شدیم.وی با بیان اینکه فاز اول که در ارتباط با دریافت اطلاعات از مالکان سیم‌کارت‌ها و فاز دوم که قطع سیم‌کارت‌های مازاد مشترکان بود، به اتمام رسید، ابراز کرد: اکنون با توجه به اینکه همچنان زمینه جعل وجود دارد به سراغ فاز سوم می‌رویم.داداش زاده در ارتباط با فاز سوم گفت: در این مرحله سامانه‌ای را در سازمان تنظیم مقررات تعبیه می‌کنیم تا مردم به آن مراجعه کرده و تعداد سیم‌کارت‌هایشان را با روشی خاص مشاهده کنند. بعد از مشاهده اگر شک داشتند این تعداد سیم‌کارت به نامشان است می‌توانند از طریق اپراتور مربوطه مشکل‌شان را حل کنند.

ایران ۴نیروگاه در قلب خلیج فارس راه‌اندازی کرد

یک مقام مسئول از راه اندازی چهار نیروگاه جدید مقیاس کوچک درجزیره تنب بزرگ خبر داد و برنامه جدید برقی ایران در جزیره ابوموسی را تشریح کرد. عبدالصاحب ارجمند در تشریح ساخت و بهره برداری از نیروگاه‌های مقیاس کوچک برق درجزایر ایرانی خلیج فارس، گفت: چهار نیروگاه مقیاسک کوچک برق در جزیره تنب بزرگ طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی شد.مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان با اعلام اینکه این چهار نیروگاه جدید در مجموع از ظرفیت تولید پنج مگاوات برق برخوردار است.

تاکید دوباره بر آمادگی تولید حداکثری نفت‌خام در دوران پساتحریم

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بار دیگر از آمادگی این شرکت برای افزایش ظرفیت تولید نفت خام و بازگشت فوری به سقف پیش از تحریم خبر داد. درحالی که اظهارات پیشین بیژن عالی پور مبنی بر این‌که این شرکت آماده است سه روزه تولید نفت را به سطح پیش از تحریم‌ها بازگرداند از لحاظ کارشناسی با تردیدهایی روبرو شده بود، وی بار دیگر با اشاره به اعلام آمادگی وزیر نفت برای افزایش سهم نفت خام صادراتی ایران و بازگشت به بازار پس از لغو تحریم‌ها اظهارکرد: تمام برنامه‌های لازم برای افزایش تولید نفت و گاز در مناطق نفتخیز جنوب تدوین شده است و آماده دریافت دستور آغاز عملیات بازگشت به سقف پیش از تحریم در کمترین زمان ممکن هستیم.

فرصت جذب فاینانس ۲۰میلیارد یورویی در پتروشیمی کشور

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین‌الملل با اشاره به فرصت های جذب فاینانس خارجی در دوران پساتحریم، گفت: صنعت پتروشیمی کشور زمینه جذب سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد یورویی را در واحدهای در دست توسعه و واحدهایی که در دست مهندسی هستند دارد و اکنون شرکت‌های بزرگ پتروشیمی دنیا می توانند در صف نخست ورود به ایران بایستند.عیسی مشایخی در گفتگو با ایسنا، گفت: یکی از مهم‌ترین مسایلی که می تواند به عنوان انگیزه برای بازگشت سرمایه گذاران خارجی به ایران محسوب شده علاقه مردم و سرمایه گذاران داخلی برای یافتن فرصت های سرمایه گذاری بهتر است.

عملیات وارسی پروازی از ۴ فرودگاه کشور انجام شد

مدیرکل دفتر عملیات پرواز سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: عملیات وارسی پروازی دستگاه های کمک ناوبری ۴ فرودگاه کشور انجام شد. مهدی علی عسگری اظهار داشت: عملیات وارسی پروازی از دستگاه های کمک ناوبری فرودگاه های مشهد، گرگان، ساری و رشت توسط یک فروند هواپیمای مجهز به پنل وارسی پروازی انجام شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |