جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 14547 14:45 1394/05/11
اخبار کوتاه امورزیربنایی ۱۲ مرداد

اخبار کوتاه امورزیربنایی ۱۲ مرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امورزیربنایی ۱۲ مرداد

اخبار کوتاه امورزیربنایی ۱۲ مرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

سفر ریلی به ترکیه فعلا منتفی است

مدیرعامل رجا اظهار کرد: تا زمانی که توضیح رسمی ترکیه در رابطه با حوادث اتفاق افتاده اعلام نشده و امنیت قطارها به شکل کامل برقرار نشود به سمت این کشور قطاری نخواهیم داشت.سیدحسن موسوی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دو حادثه اتفاق افتاده یکی برای قطار ترکیه و دیگری برای شرکت رجا بود، اظهار کرد: در حادثه اول که قطاری از سوی شرکت ترکیه‌ای در مسیر در حال تردد بود با انفجار رخ داده حرکت متوقف شده و این مساله باعث مسدود شدن مسیر ریلی شد.

وعده ای جدید برای فاز۱ آزادراه تهران- شمال

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال از پرداخت ۸میلیون دلار از صورت وضعیت پیمانکار چینی خبر داد و گفت: قطعه یک آزادراه تا پایان سال ۹۵به اتمام می‌رسد.مهران اعتمادی در گفتگو با مهر با اشاره به آخرین وضعیت صورتحساب مالی پیمانکار چینی گفت: تاکنون شرکت چینی ۱۱میلیون دلار صورت وضعیت داده که ۸میلیون دلار آن پرداخت شده است؛ بنابراین پرداخت‌ها وضعیت مناسبی دارند و ساخت قطعه یک آزادراه از کن تا شهرستانک با سرعت پیش می‌رود.

۳۰ درصد جایگاه‌های سوخت امکانات کافی ندارند

بیژن حاج محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت در خصوص استاندارد نیاز جایگاه ها به نوسازی و تعمیراظهار داشت: درحال حاضر تمامی جایگاه های فعال درکشور استاندارد هستند درغیر این صورت اجازه تحویل سوخت نمی دهند و از مدار خارج خواهند شد، زیرا بحث جان و مال مردم در میان است و به لحاظ امکانات نیز دارای درجات ممتاز،۱،۲و۳ هستند. وی تصریح کرد: درحال حاضر جایگاه های درجه یک و ممتاز از۹۶ تا ۱۰۰ امکانات فنی برخوردارند وجایگاه هایی که در درجه دوم و سوم قرار دارند بیشتر درجاده ها مستقر هستند.

تولید برق در بخش صنعت توجیه پذیر شده است

معاون آموزش سابا گفت: با ابلاغ تعرفه های خرید تضمینی برق از نیروگاه ‏های تجدیدپذیر و پاک، تولید برق از طریق بازیافت حرارت در صنایع برای سرمایه گذاران اقتصادی و توجیه پذیر شده است. امیر دودابی نژاد اظهار داشت: بیش از ۳۰ درصد از انرژی حرارتی مصرف شده در صنایع از طرق مختلف بدون استفاده تلف می شود که با توجه به حجم بالای این تلفات، بحث بازیافت حرارت اتلافی در صنایع به عنوان راهکاری موثر جهت بهره برداری مناسب از منابع انرژی مطرح شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |