پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 12910 15:45 1394/03/04
اخبار کوتاه امورزیربنایی پنجم خرداد ماه

اخبار کوتاه امورزیربنایی پنجم خرداد ماه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امورزیربنایی پنجم خرداد ماه

اخبار کوتاه امورزیربنایی پنجم خرداد ماه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ادامه کشمکش های مخابرات و وزارت ارتباطات

کشمکش های وزارت ارتباطات با شرکت مخابرات ایران بر سر نرخ های مخابراتی همچنان ادامه دارد و پس از جوابیه روز یکشنبه مخابرات به اظهارات وزیر، روزدوشنبه سازمان تنظیم مقررات در این باره واکنش نشان داده است.روابط عمومی این سازمان اعلام کرد: متاسفانه عملکرد شرکت مخابرات ایران در طول سال های گذشته نشان داده که مدیریت این شرکت به فکر جبران عقب ماندگی، توسعه شبکه و بروز رسانی آن برای ارائه خدمات مطلوب به مردم نبوده است و تصمیمات اخیر مجمع نیز نشان می‌دهد این شرکت هیچ برنامه و تصمیم جدی برای توسعه و بهبود شبکه خود را ندارد. بدیهی است با حضور رقبای جدی برای خدمات تلفنی در حوزه تلفن همراه، صرف افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت بدون تغییر در پارادایم ارایه خدمات، نمی‌تواند به حل مشکلات شرکت مخابرات ایران کمک کرده و صرفاً باعث خروج منابع بیشتر به نفع سهامداران عمده خواهد شد.

افزایش ۳ برابری قیمت زیتون از میوه تا کنسرو

رییس شورای ملی زیتون گفت: قیمت کنسرو زیتون را به صورت فله‌ای کیلویی ۶۰۰۰ تا ۱۱ هزار تومان عنوان و اظهار کرد: این در حالی است که قیمت میوه کنسروی زیتون بین ۲۲۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان در بازار فروخته می‌شود.سید احمد بلند‌نظر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: علت اختلاف ۱۰۰ درصدی در قیمت میوه کنسروی و کنسرو زیتون در هزینه حمل‌و‌نقل، ضایعات و عوامل موثر در فرآیند تولید است و در این بین دلالان نیز فرصت‌یابی می‌کنند.وی با اشاره به تولید ۴۵ هزار تنی میوه زیتون در سال گذشته گفت: حضور دلالان در بازار زیتون موجب شده این محصول با قیمت‌های متفاوتی عرضه شود که سود و منفعت آن نیز عاید کشاورزان نمی‌شود.

اکتشاف معادن جدید بوکسیت در ایران

بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، برنامه اکتشاف معادن جدید بوکسیت در ایران سرعت می‌گیرد. وزارت صنعت، معدن و تجارت از سرعت بخشی به اکتشاف معادن جدید بوکسیت خبرداده و اعلام کرده که شرکت آلومینای ایران به عنوان تنها تولیدکننده آلومینا از بوکسیت در کشور، ‌اکتشافات را سرعت می‌بخشد. بر این اساس، شرکت آلومینای ایران به منظور ایجاد اطمینان از تامین بوکسیت - مواد اولیه تولید شمش آلومینیوم- طرح هایی برای کشف معادن جدید این ماده معدنی در استان های کهکیلویه و بویراحمد، کرمان و یزد به اجرا در آورده و هم اینک در مرحله دریافت پروانه بهره‌برداری از معادن جدید است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |