جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 8659 15:25 1393/10/16
اخبار کوتاه امورزیربنایی هفدهم دیماه

اخبار کوتاه امورزیربنایی هفدهم دیماه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امورزیربنایی هفدهم دیماه

اخبار کوتاه امورزیربنایی هفدهم دیماه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

افغانستان، واردکننده نفت از ایران می شود

معاون امور بین الملل وزارت نفت با اعلام آمادگی ایران برای افزایش صادرات گازوییل به افغانستان، گفت: قرار است بین مسولان بخش نفت در زمینه فروش نفت به افغانستان، ملاقاتهایی انجام و زمینه های آن فراهم شود. امیرحسین زمانی نیا پس از دیدار با حنیف اتمر مشاور عالی امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان، اظهار داشت: در این دیدار درباره تمایل دو کشور برای ارتقا سطح روابط تجاری در زمینه انرژی و همچنین درباره اینکه ایران اراده سیاسی برای برطرف کردن نیازهای افغانستان در زمینه انرژی را به صورت پایدار و بلندمدت دارد، صحبت شد.

استفاده از لامپ مدادی معادل یک انشعاب غیر مجاز است

مدیر عامل توانیر با بیان اینکه استفاده از لامپ مدادی معادل یک انشعاب غیر مجاز برق است، از آغاز جمع آوری گسترده لامپ های مدادی در سطح کشور خبر داد. طرح تک رقمی کردن درصد کاهش تلفات انرژی در سطح شبکه برق ایران با هدف صرفه جویی سالانه چهار میلیارد دلاری در مصرف سوخت مایع کشور از مهر ماه سال جاری آغاز شده است.مسئولان صنعت برق کشور پیش بینی می‌کنند در صورت اجرای این برنامه دو ساله از اتلاف و هدر روی سالانه بیش از ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی برق جلوگیری شود.

سوانح رانندگی ۸ ماهه ۱۲ هزار نفر را کشت

در جلسه کمیسیون ایمنی راه های کشور اعلام شد: در هشت ماهه نخست امسال ۱۲ هزار و ۱۹۸ نفر براثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷٫۱ درصد کاهش نشان می دهد. این کمیسیون عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ به عنوان بیشترین علت سوانح رانندگی در راه های کشور اعلام کرد.

وضعیت بازار مسکن با هیچ منطقی سازگاری ندارد

کیوان شادمان، کارشناس مسکن در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی میزان کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی اظهار کرد: در این حوزه ما شاهد وضعیت رکود تورمی هستیم و وقتی رکود دراین حوزه به وجود می‌آید سازنده‌ها تا حدی قدرت ادامه‌ی ساخت‌وساز را از دست می‌دهند.وی با اشاره به اینکه سازنده باید بتواند وقتی ساختمانی را می‌سازد آن را بفروشد با بیان این‌که در حال حاضر توانایی سازنده‌ها با کاهش روبه‌رو شده، تصریح کرد: با وجود رکود، تورم و کاهش میزان عرضه‌ای که در این حوزه وجود دارد وضعیت به هیچ عنوان با منطق سازگاری ندارد.

شادمان تاکید کرد: معمولا وقتی میزان عرضه کاهش می‌یابد بازار از رکود خارج می‌شود و تناسبی بین عرضه و تقاضا برقرار می‌شود که در حال حاضر روال بازار مسکن به این شکل نیست.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |